Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Igaz történetek - szülők, szülők, szülők...

2007.10.15. 18:55 | Sulifon | 3 komment

Címkék: szegregáció integráció vagy szegregáció sajátos nevelési igényű elsős napló igaz történetek osztályismétlés alsó tagozatban

Részlet egy elsős tanító néni naplójából:

 "November utolsó hétfője. Fél nyolc körül, amikor a gyerekeket és szülőket ügyeletes kolléganőnk felengedte az osztálytermekbe, óriási kiabálásra szaladtunk ki a kistanáriból. Lóki Mariann apja és anyja kiabált egy másodikos kislány anyukájával. Alig tudtam betuszkolni őket az üres napközis termünkbe, hogy legalább ne a folyosón cirkuszoljanak, mindenki szeme láttára.

  A szülőkkel együtt behívtam a gyerekeket is, akik miatt folyt a csetepaté. (Megjegyzem Lóki apukát ma láttam először, amióta elsős gyermeke hozzám jár. Jobb belépőt is koreografálhatott volna magának.)

  A teremben is alig tudtam lecsendesíteni őket.

- Mer’ én .... vagyok, azér’ az én gyerekemet ne fenyegesse meg senki! Milyen alapon mondja azt az én kislányomnak, hogy felakassza?!

- Gondolja meg, mit beszél, mielőtt bárkit vádol! – mondtam határozottan, de ők csak kiabáltak tovább.

- Azt akarja mondani, hogy az én hétéves kislányom hazudik?

- …? Volt már rá példa, hogy kiszínezte a történeteit. Mondd el Mariann, hogy történt?! – fordultam a gyerekhez, de a felbőszült szülőpár és a másodikos kislány anyja is ismét hangosan egymásnak estek.

- Én nem is mentem be az elsősök osztályába, csak az osztályajtóba álltam és a Gedeont kerestem péntek reggel, mert a kislányomat előző nap úgy hasba rúgta, hogy utána még délután is rosszul volt.

- Akkor az én kislányom nem mondta volna! Hogyan találna ki magától ilyet egy hétéves gyerek? Tudom, hogy ennek ad igazat, mer’ ez magyar!

- No ezt most hagyják abba! Itt szó sincs arról ki magyar és ki nem! A gyereket szeretném végre hallani. Hallgassanak el! Mondjad Mariann, hogy történt?!- fordultam ismét a gyerek felé, és úgy tűnt a többiek is szót fogadnak.

- Az úgy történt…. – kezdte kissé megszeppenve a kislány - ,hogy az Anett mondta nekem, hogy a………. anyukája keresett engem, mert bántottam a kislányát.

- És hozzád is odament ez az anyuka? Bement az osztályunkba péntek reggel, vagy bármikor máskor? Neked mit mondott?

- Nekem az Anett mondtaaaa…

- Neked mit mondott? Odament hozzád ez az anyuka?

- Neeem…hozzám nem jött oda.

- Hívd át Anettet!

  Somogyi Anett sem először mesterkedik hasonló módon. Rögtön világossá vált előttem az egész történet.

  Anett is meglehetősen szégyenlősen, megszeppenve lépett a terembe. Átöleltem a vállát mindkét kislánynak és kértem Nettit, mesélje el, hogyan történt a „fenyegetés”.

Ugyanazt a történetet adta elő, amit előtte Mariann. Kiderült tehát, hogy a felbőszült szülőpár teljesen alaptalanul esett neki szegény anyukának, aki jogosan háborodott ugyan fel, de elhibázottan reagált, amikor ő is kiabálni kezdett sértettségében.

- Azt hiszem, itt az ideje, hogy bocsánatot kérjenek! – néztem a bősz apukára.

- Hát, ha így van, akkor bocsánatot kérek. – szólalt meg most már megnyugodva, de cseppet sem úgy, mint aki bánja a durva önbíráskodást.

- Nekem ebből elegem van! Ezt nem lehet egy bocsánatkéréssel elintézni! El fogom vinni ebből az iskolából a kislányomat, mert itt mindig bántják, megverik, hasba! - kezdett rá most újra az "igazság" birtokosa.

- Nekünk most már mennünk kell, kezdődik a tanítás. Remélem mindenki tanult a dologból. – terelgettem kifelé a szülőket, s az osztály felé a lányokat.

  Ilyen nagyszerű hangulatban láttam munkához az első órában. Ahhoz képest egészen jól sikerült óra kerekedett belőle. Az e betűt tanultuk ma, és az összeolvasásnál is sokan ügyeskedtek már.

  Az első szünetben Pattantyús anyuka hívatott le a portára, és közölte, azért jött, hogy Milánt fodrászhoz vigye.

- Az e betűt tanuljuk anyuka! Nem ér rá az a fodrász délután?

- Nem. Csak most tudja fogadni a gyereket. Én meg délutános vagyok, nem tudom máskor elvinni.

- Akkor két dolog lehetséges. Délután külön tanítom meg Márknak az új betűt. Vagy megtanítja neki?

- Most ezt miért mondja?
- Megtanítja vagy sem?

- Megtanítom! – válaszolta nagyjából annyi cinizmussal a hangjában, amennyit tőlem kapott a kérdésben.

- Akkor viheti. - mondtam, aztán felszaladtam a lépcsőn, szóltam a folytonosan a folyosón rohangáló Milánnak, hogy vegye a kabátját, lent várja az anyukája.

Másnap reggel Pattantyús anyu várt a folyosón. Felháborodva mutatta, hogy Márk szeme körül mekkora monokli van, és elege van már abból, hogy az ő kisfiát itt bántják!

- Ki bántotta? Ki tette ezt veled Milán?

- A Gedeon.

- Mikor?

- Tegnap – mondta az anyuka még mindig kikelve magából.

- Tegnaap?! Tegnap Gedeon nem is volt iskolában!

  A háborgó anyuka ekkor ártatlan gyermekére nézett, aki megszeppenve vallotta be, nem bántotta senki, szaladgálás közben esett neki valaminek tegnap délután az udvaron.

  Hogyan végződött volna ez a történet, ha Gedeon tegnap történetesen nem hiányzik? Nem tudom.

De talán történet sincs, ha Pattantyús anyuka nem akart volna borsot törtni a tanító néni orra alá, aki amiatt a vacak e betű miatt nem akarta elengedni Milánt tanítási időben fodrászhoz. "

Az igazsághoz tartozik, hogy ez a gyerek, első osztályban közel 200! óráról hiányzott. Ebből több hetet igazolatlanul. Szülője nem egyezett bele az osztályismétlésbe.                Most második osztályban úgy tudom őt foglalkoztatni, mintha ismét első osztályos lenne. Szülői beleegyezés nélkül alsó tagozatban nincs évismétlés!

Kedves Olvasóm! Csodálkozol-e, ha ez a gyerek kudarcot kudarcra halmoz majd általános iskolai évei alatt?

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr52197227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terepmunkás 2007.10.15. 22:24:51

Nézd meg Ormos Mária cikkét a múlt heti ÉS-ben. Eltűnődtem... A szülő kezelésen is...mert azért próbáljuk elterelni, becincálni őket az udvarról, folyosóról, mert a többi szülő drámát lát. Nekik nem az..hétköznapi társalgás.Ha úgy tetszik a kultúra része..emeld fel a hangod, ha valaki akarsz lenni. Miért is működik Lázár Péter Kedves Háza?

Sulifon 2007.10.15. 23:56:49

Terepmunkás!
Ormos Mária publikációja egy tényfeltárás, amelynek végén azt a szemléletváltást jelöli meg üdvözítő megoldásként, amely az elmúlt évtized eredményeképpen megvalósulni, kiteljesedni látszik a mi iskolánkban.Természetesen még van mit tanulnunk, de úgy érzem jó úton járunk. Lázár Péter írását a Kedves Ház életre hívásáról már sokadszorra olvastam el.Tisztelem azért, amit tett. De én nem leszek (nem lehetek) soha Lázár Péter. Te tudsz az lenni?

terepmunkás 2007.10.17. 18:38:55

Úgy érzem,kicsit másként értettük a nevezett írást. (Nem nagyon..)Viszont éppen szombaton jön Hozzánk L. Péter - már harmadszor, megkérdezem az ő véleményét is. Nem kell Ő lennünk. Mindegyikünk vívja nap mint nap a maga csatáját - így vagy úgy. Csak én mostanság elbizonytalanodtam.
süti beállítások módosítása