Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Sínen vagyunk?

2007.10.26. 19:33 | Sulifon | 4 komment

Címkék: integráció szabad iskolaválasztás alsó tagozat sajátos nevelési igényű igaz történetek ifjúságvédelem családsegítő központ nevelési tanácsadó tanulási képességvizsgáló gyermek jogai iskolai szocializáció pszichiátriai kezelés fejlesztő pedagógus

 Nehéz szívvel jöttem el az iskolámból. Délután negyed hat. Gombóc a torkomban, a gyomromban, mindjárt kinn vagyok a kapun, csak addig ne jöjjön szembe senki, csak el innen gyorsan! Zakatol az agyam. Ez ugyanaz az iskola...? Nemrég még mindenben segítettük egymást, önzetlenül megosztottunk tudást, információt, gondokat és örömöket.  Nem érzem a támaszt,a közös felelősségvállalást, az együttgondolkodást. A sorsot is átkozom. Miért engem? Miért ezt a szerencsétlen kis társaságot nézte ki magának? Téved, aki azt hiszi, tovább növelheti a terheinket. Az nem lehet, hogy kétszer üssön el ugyanaz a vonat!
  Új gyerek jött az osztályomba. Első naptól kezdve percenként robbantotta szét mindazt, amit egy éven át keservesen építettünk. Súlyos pszichés zavar,megerősítve hatalmas ellenállással az lakóhelyváltás miatt. Egy hónap után a délelőtti négy óráról igazgatói utasításra kiemeltük az osztályból. Fejlesztő kolléganőm foglalkozik vele kb.3 hete. A problémák azóta is gyűrűznek.
 Írtam a szülőknek - még amikor köztünk volt - keressenek meg, sürgős teendőink vannak. Semmi válasz. Felhívtam őket, jöjjenek be az iskolába, gondok vannak, beszéljük meg. Nem jöttek. Két nap múlva - egy újabb súlyos vétség után - igazgatói telefonra végre megjelent az anya. Kiderült, a gyerek régóta pszichiátriai kezelés alatt állt, de a szülő felülbírálta, megszüntette. Nem tehetünk semmit. Csak a szülő viheti el, a pszichiátrián az iskolával nem állnak szóba. Az anya ígéretet tett, időpontot fog kérni, felkeresi a pszichiátert. Eltelt három hét, és nem tett semmit.
 Tegnap esetmegbeszélésre hívtuk a szülőket. (Nem volt egyszerű. Az iskolai levél "címzett ismeretlen" útján visszajött. Másik levél, más címzettel. Személyes megkeresés, időpontegyeztetés, ígéret, ott lesznek.) Nem jöttek el.
  Délután négykor hatan vártunk rájuk. Igazgató, helyettes, ifjúságvédelmis, napközis, fejlesztő és én. Öt gondterhelt, sokat próbált "végvári" tanerő és egy fiatal, ambíciózus, szeptemberben visszatért fejlesztő pedagógus. Fiatal, heves, hangos, modoroskodó, kategórikus véleménnyel, ellentmondást nem ismerő stílussal. "Vissza kell integrálni az osztályba, kezdjük el fokozatosan visszaszoktatni, mert ez nem megoldás." Ő nem tud közben dolgozni tőle - mellette maximum 2-3 gyereket visz ki egy-egy osztályból -, sajnálja azokat a gyerekeket, akiket fejleszthetne, ha nem kellene állandóan erre a gyerekre figyelnie. Hallgattam. Hittem a "végváriakban".
  Belülről pedig feszítettek a korábban hallottak. A családsegítők nem tehetnek semmit, mert nincs bejelentett lakcímük a városban és különben is hónapok telhetnek el, és ha védelembe vennék is... és náluk is leépítik a létszámot... A jegyzőhöz ne, mert még nem jártuk végig a több hónapos papírgyártás rögös, és sehová sem vezető útjait... A  nevelési tanácsadó, tanulási képességvizsgáló  szakvéleménye szerint  2 tanulóként kell  számításba venni... 
  A vita még mindig tartott a fejem fölött. Közben arra gondoltam ott van a párhuzamos osztály, ahol a huszat sem éri el a létszám. Ez a gyerek nem velünk kezdett, meg lehetne próbálni...
  Fiatal kolléganőnk felszólít, kezdjem el visszahelyezni az osztályba. Mostantól a reggeli beszélgetések idejére mindenképpen - mondja okoskodva - , aztán ... Igazgatónk helyesel. Nem tudja, hogy a gyerek minden reggel ott van a beszélgetéseken, amíg ifjú kolléganőnk negyed kilenc előtt néhány perccel úgy nem dönt, hogy most már bejön érte. Minden nap tönkreteszi ezzel a közös beszélgetéseket. Amíg a gyerek cammogva készülődik, ő még példabeszédeket is tart közben. És most ezzel jön elő?! Nem szólok. Kétségbeejtő, hogy nem látnak át rajta!
 Előjövök a párhuzamos osztályba helyezéssel. Nem lehet. Ha hozzám írták be szeptemberben, csak fegyelmi procedúrával helyezhető át. Ítéltessek el! Mást mondok.
-A szülő becsapott minket, amikor bejelentés nélküli lakcímet adott meg! Nem is tartozik a körzetünkhöz!
- Felvettük. Nem lehet kitenni.
 Mi legyen hát? Egy hónap próbaidő, amíg a pszichiátriai kezelés intéződik, aztán visszatérünk rá, csak közénk kerülhet vissza. Istenem! Mit vétettem?!
 Végváriak! Nem pakolhattok rám több terhet! Egy hónap?! A súlyos pszichés zavar a gyerek óvodába kerülése óta ismert, most egy hónap alatt mire számítotok? Ha végérvényesen hozzám tartozik, hogyan engedhetném, hogy most másnál legyen még egy hónapig?
 Jön a vonat. Ugyanaz a vonat...!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr97208406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2007.10.27. 13:47:53

Kedves Sulifon!
Kitartás, lesz ez még így se, ha nézed a tervezett és elfogadott "új" javaslatokat, "reformokat". Az a baj, hogy egyedül mi, pedagógusok, nem válthatjuk meg a világot: az az értékrend-válság, amit a rendszerváltás és az azóta eltelt idő hozott, most gyűrűzött be a sulikba -tönkre téve a munkánkat!
A sok elrontott oktatáspolitkai lépés, a felhígult ped. társadalom és a társadalmi változások ide vezettek. Kitartás, mert valamikor robbannia kell a helyzetnek, hogy ráébredjen mindenki, mekkora baj van! Addig meg hallassuk a hangunkat minden fórumon és ha kell, sztrájkoljunk! Egységesen. Zárjuk be a sulikat néhány napra, hogy komolyan vegyenek végre bennünket!
Drukkolok neked!

terepmunkás 2007.10.27. 16:39:44

Van egyfajta pedagógus-szolidaritás, ami sajnos csak és kizárólag a mások hátán utazóknak kedvez. Árt a helyette dolgozónak, az osztálynak, a sulinak. Nem fog megoldódni egy hónap alatt.Tízszer annyi idő alatt sem. De légy kemény, harcolj a saját kis közössségedért,ne induljatok minden reggel mínuszból. Az egy hónap nem neked kell munkát adjon, hanem a fejlesztő kollégádnak.

gyuzsu 2007.10.27. 21:27:51

Szia Sulifon! MÉly tizsteletem a munkádért! Én a fele nehézésgtől kifutottam volna a világból!

Sulifon 2007.10.28. 23:38:49

Köszönöm az együttérző szavakat. Sokat segítettetek már ezzel is.Jó tudni, hogy a "virtuális tanári kar" hasonlóan gondolkodik ezekről a kérdésekről. Kár, hogy az oktatáspolitikusaink nem kíváncsiak a véleményünkre.
süti beállítások módosítása