Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Verizsu: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Verizsu: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

A vég kezdete?

2007.10.09. 19:47 | Verizsu | 1 komment

Címkék: szegregáció integráció sajátos nevelési igényű

  A 2005/2006. tanévben búcsúztam el akkori negyedikes osztályomtól. Náluk még - kis jóindulattal - lehet integrációról beszélni, mert nagyjából egyharmad részben voltak köztük sajátos nevelési igényű tanulók. Igazi gondot inkább sajátos nevelési igényű szüleik jelentettek számomra. Nagyon megszerettem őket négy év alatt, még ma is gyakran visszajárnak, esténként beszélgetünk msn-en, pedig már hatodikosok.
  A következő tanév, a 2006/2007-es, addig elképzelhetetlen megpróbáltatásokat hozott számomra. Én ettől a tanévtől számítom a szegregáció csúcspontját.


 Ebben az osztályban MINDEN gyerek valamiféle – enyhébb vagy súlyosabb – hátránnyal kezdte meg általános iskolai tanulmányait. Van köztük érzelmi, értelmi,  lelki sérült gyerek, úgynevezett „csavargó, utcagyerek”, agresszív viselkedésű, antiszociális magatartású, önmagát és másokat sem becsülő gyerek,  hiperaktív, beszédkényszeres, figyelemzavarokkal küzdő. Ez az osztály egy spontán szegregáció eredménye.

 Rólam mindig azt mondták - és úgy is éreztem, éltem -, erős vagyok és mindig vidám. Lehetetlen nincs, csak tehetetlen! A tavalyi tanévben azonban többször is úgy éreztem, ember feletti küzdelem az, amit nap mint nap folytatok. Belehaltam. Naponta.



A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr24191574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esztella 2007.10.28. 15:23:03

A sajátos nevelést igénylő tanulóknak már vannak jogaik. Lassan már csak nekik vannak jogaik. De mi lesz a többiekkel, akik elszenvedői az erőszakos integrációnak? Az ő tanítási órájukat zavarják meg az integráltak. Igaz, lehetségesnek tartom azt is, hogy nem az ő hibájuk! Ők hamarabb fáradnak, figyelmük nehezebben leköthető. Igazán csak kisebb csoportban fejlődnének megfelelően. Az enyhe értelmi fogyatékos tanulóknak is jobb volt külön. A gyógypedagógiai oktatásunk színvonala ezt bizonyítja. Aztán valakik kitalálták, hogy ők ugyanolyanok, mint az átlagos képességű, vagy a tehetséges tanulók. Gyerekek, ez igaz, lehet őket szeretni, de speciális oktatást igényelnének! A nagy okos emberek ott felül, hozzanak egy törvényt és mondják azt a mozgássérült embereknek: "Állj fel, s járj!" Szállj ki a tolókocsidból és baletozz úgy, mint az a társad! Valószínűleg nem fog menni, mert szüksége van a mankóira. Az értelmi fogyatos gyerekektől a "mankójukat" vették el és beültették őket egy olyan közösségbe, ahol állandóan szembesülhetnek azzal, hogy a többiek már mennyi mindent tudnak. Szerintem az egész fordítva sült el, mint ahogy terveznék! A dolog a gyakorlatban megbukott! Kimondani tilos! Az a pedagógus, aki ilyet mond, az eretnek az oktatáspolitika szerint! A magyar oktatás zuhanórepülést végez! A szülők az integráció miatt is menekítik gyermekeiket a nyolc- illetve hatosztályos gimnáziumokba. Ott még talán tud tanulni, aki szeretne. Az általános iskolák többségében ezt a jogot elvették a normális képességű tanulóktól!
Véleményemet vállalom, s várom, hogy valaki "megkövezzen", mert ki mertem mondani az igazat!