Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Verizsu: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Verizsu: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

A jelen

2007.10.18. 23:52 | Verizsu | 10 komment

Címkék: esélyegyenlőség integráció vagy szegregáció gyermek jogai esélyteremtés

  Az idei ősztől összevontak minket egy másik általános iskolával. Létszámunk így megduplázódott. (Ennek ellenére a két iskolából összesen kilenc!!! pedagógus kollégánktól kellett elbúcsúznunk.)
  A másik iskolát gyerekekkel, tanerőkkel , berendezéssel együtt összecsomagolták, és átköltöztették őket hozzánk.
  Talán mondanom sem kell, ők sem az "elit" iskolák közé tartoztak a városban, hiszen tanulóik jó része hátrányos helyzetű, sok segítséget igénylő. De azért ők mégiscsak belvárosi iskola voltak eddig. Biztosan nem lehetett könnyű elfogadniuk - sem a pedagógusoknak, sem a szülőknek, sem pedig a gyerekeknek -, hogy egyik napról a másikra kirakták őket második otthonukból és egy - most már nyíltan ki kell mondani - megbélyegzett városrész megbélyegzett iskolájába kellett átjönniük.
  Nem lehetett könnyű meggyőzni az ottani kollégáknak a szülőket, gyerekeket. Az önkormányzati kegyesség úgy szólt, ha rá tudják venni az osztályok nagy többségét az átköltözésre, akkor megmarad az állásuk, ha nem...
  Szeptemberben 80 %-ban  itt voltak (vannak).
  Polgármesterünk mégis már az első napon felrótta nekünk, miképpen eshetett meg, hogy az 500 gyerek helyett (amit ők példás matematikai zsenialitással kiszámoltak), csak négyszázvalamennyien vagyunk.
  Az első két hónapban újra át kellett élnünk azokat a pillanatokat, amikor néhány osztályból további gyerekeket vittek el a szülők(a frissen érkezettek), olyan problémák okán, amelyeket hagyományos körülmények között egy fogadóórai megbeszéléssel elintézettnek tekintettek volna. De így, a kilakoltatottak sértettségével, az átköltöztetettek  bizonytalanságával, percnyi elégtételt vettek, átiratták gyermeküket egy másik iskolába. (Nem tudom a pontos számot, de nagyjából egy osztálynyi gyerekkel lettünk kevesebben az elmúlt két hónap alatt.)
                                                                folyt.köv.
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr31198683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terepmunkás 2007.10.19. 06:55:15

Sajnos épp ennyit ér az a bizonyos esélyegyenlőségi közoktatási koncep, amiről dalol a média. Nem csak nálatok, máshol is a hhh gyerekek iskoláit vonogatják össze, beteljesítve a szegregációt - lásd újpest.

Kiss Annamária 2008.03.06. 13:47:07

Ha már annyit beszélünk róla,az esélyegyenlőséghez a következőt szeretném hozzáfűzni:
A Zalabéri Általános Iskolában miért nem tesz senki semmit annak érdekékben, hogy a gyerekek esélyegyenlőséghez való joga ne sérüljön.
Több helyen is elutasítottak, amikor arra próbáltam magyarázatot kérni, ki tudna nekem abban segíteni, hogy gyermekemet megfelelő végzettségű tanárok tanítsák. Tudniillik az ott dolgozó 11-12 pedagógus közül talán a felének van végzettsége ahhoz, amit tanít. Tudomásom szerint felsős ének, technika, sőt, ha jól tudom testnevelés és német szakon végzettség nélkül tanítanak. Annyi az állástalan,képzett pedagógus, - éppen ezért nem értem - az iskola mégsem alkalmazza őket, inkább a gyerekek hátrányára az ott tanítók között próbálják megoldani a problémát. Elhiszem, hogy nincs pénz, de így valóban nincsen értelme az iskola működésének, főleg, hogy művészeti iskoláról van szó. Készségtantárgyak vagy a főtantárgyak a fontosak? Szerintem mindekettő! Felháborítónak tartom, hogy senki nem foglalkozik ezzel, s az önkormányzatot sem érdekli... Hová forduljak ezzel a szerintem igen súlyos problémával....

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.03.06. 17:47:06

Kedves Annamária!
Önnek bizonyára igaza van, de higgye el, hogy ez nem a pedagógusokon múlik (csak)! Senki nem fog ennyi pénzért "vidékre" költözni, ahol az iskola előbb-utóbb úgyis megszűnik, összevonásra kerül - egyszóval kilátástalan, tervezhetetlen a pedagógus pályája, élete. Kihez forduljon? Nos, egy nyílt levél valamennyi országos napilapban, ami végre nem a pedagógusokat szapulja, hanem megkérdőjelezi a kormányok elhibázott oktatáspolitikáját az elmúlt 20 évben (ígéreteit, tetteit), az jót tenne az oktatásnak! Bár lenne ezer és ezer levél szülőktől, pedagógusoktól, hogy elég volt!!!

Terpmunkás 2008.03.06. 19:44:29

Kedves Annamária!
Előrebocsátom: Az érintett iskolát nem ismerem, s szégyen, de a településen sem jártam.A lenti adatokat a netről böngésztem az imént.
Tavaly Zalabér iskolájában 124 tanuló tanult (KIR adat),ami azt jelzi, hogy évfolyamonként egy osztály indulhatott. A település iskolája Zalabér mellett Batyk,Zalavég, Zalaszentgrót, Türje, Óhíd, Pókaszepetk, Tekenye, Pakod, Zalaszentlászló iskolásait is fogadja. A tantestület kompetenciájáról az iskola honlapján www.zalaberiskola.hu/01_06.html tájékozódhat - ez jobb kép, mint amit Ön leírt. A tantárgyak óraszámainak függvényében tudnia kell, hogy egy ilyen méretű iskolában nincs annyi tantárgyi óraszám, amit külön - külön szaktanár láthatna el. Éppen ezért képzik magukat az ottani kollégák, hogy megfelelő színvonalon oktatathassák, nevelhessék az iskola tanulóit.Az iskolában működik Szülői kör, akik éppen a jobb minőség - ellátás érdekében dolgoznak. Az önkormányzat pedig, mint minden Magyarországi településen saját forrásait felhasználva egészíti ki a működést kétharmad arányban sem fedező állami normatívát.

Kiss Annamária 2008.03.12. 20:47:48

Tisztelt Terpmunkás!

Higgye el, van rálátásom arra, hogy micsoda kárt okoz ebben az országban az, hogy sajnos elég sok helyen dolgoznak mindenféle szakképesítés nélküli emberek. Különösen nagy probléma ez egy iskolában akkor, amikor a külvilág számára mutatott kép teljesen mást fest, mint ami valójában ott folyik. Én nem kérdőjelezem meg a zalabéri iskola kompetenciáit, de az mégiscsak felháborító,hogy mikozben képzett pedagógusok tízezrei vannak állás nélkül, addig itt egy maroknyi csapat BELTERJESEN próbálja megoldani az oktatást, ha ért hozzá, ha nem. Higgye el, hogy ezzel több kárt csinálnak, mint hasznot, pusztán azért, hogy az iskolájuk fentmaradhassaon, magyarul, hogy nekik megmaradjon az állásuk. Ez régen nem a gyerekekről szól! Ha valaki ebben az iskolában figyelembe venné a gyerekek érdekeit, akkor ezt a szégyent nem engednék meg. Kiváncsi lennék, hogy aki ennek az iskolának bizalmat szavaz, az tudja e, hogy egy teljesen szakképzetlen (tisztelet a pár db kivételnek) tanári gárdával áll szemben, akik viszont kiváló PR munkát végeznek, magyarul kirakatba teszik magukat,vagyis hazudnak. Véleményem szerint ez nem minőségi oktatás, sőt szégyen, ha ez az oktatás ma Magyarországon.

terpmunkás 2008.03.17. 06:52:09

Kedves Annamária!
Nos, az Ön által megfogalmazottakkal konkrét tények híján nyilván nem tudok vitázni. Sajnos előfordul,az Ön által megfogalmazott probléma. De egy iskola munkájáról azért lehet tényszerű mutatókat is találni. Milyen a továbbtanulás? hova jutnak el a nyolcadikosok és ott vajon megállják e a helyüket? Milyen az iskola tanulóinak háttere? Milyen hozzáadott értékek mérhetők? Hogy szerepel az iskola az OKÉV méréseken? Ami a szakképesítst illeti - nos én nagyon becsülöm a felnőtt fejjel magukat továbbképző kollégáimat, s kevésbé tartom valószínűnek hogy bárki is a pedagógusok közül valótlant állítana a képzettségéről - ez esztelenség lenne, hiszen igencsak kirakatban lévő hivatás a mienk. Azért megkérdezném - van a környéken olyan intézmény, amely felvenné ennek az iskolának minden tanulóját?

Kiss Annamária 2008.03.25. 12:07:12

Tisztelt "Terepmunkás"!

Köszönöm a válaszát!
Ki kell, hogy ábrándítsam Önt, a zalabéri iskolában nincs olyan tanár, aki "felnőtt fejjel " továbbképezné magát. Egyszerűen azért, mert semmi szükségük továbbképzésre, hiszen így is taníthatnak...
Azt hiszem Ön félreértett engem. Senki nem állít valótlant a pedagógusok végzettségéről, -ugyan miért is tenné - az, hogy az itt tanító "tanárok" felének nincs végzettsége ahhoz, amit tanít, az nem egyszerűen "állítás",ez a szomorú TÉNY!!!!
Szerintem Ön sem örülne neki, ha a gyermekét egy magyartanár oktatná informatikára és még hosszasan tudnám sorolni a nevezett iskolában előforduló "borzalmakat".
Ha maga a tanár sem ért ahhoz, amit csinál - de hát vállalja, mert kell az állás - akkor a gyerek érdeke nem sérül? Gondoljon bele, hogy mekkora előnnyel kezdi meg középiskolai tanulmányait az a gyerek, akit a megfelelő végzettségű pedagógus tanított az általános iskolában.
Megengedhető ez ma Magyarországon? Amikor pedagógusok ezrei állastalanok!
És igen, bőven van a környéken olyan intézmény, ahol adottak a feltételek.

Tisztelettel: Kiss Annamária

terepmunkás 2008.03.26. 19:53:41

Kedves Annamária!
Természetesen nem örülnék ha három gyermekem közül bármelyiket nem szakember oktatná, nevelné. Bár tanárként, szülőként is azt tapasztaltam, nem a végzett szak - hanem az a bizonyos pedagógusi véna a döntő. Ezeken túl azonban, ha a zalabéri iskola pedagógusai nem "szakképzettek", Önnek mint szülőnek sok fórum áll rendelkezésére - helyben a probléma jelzésére, kezdeményezheti a fenntartó felé a szakmai, szakértői kontroll elrendelését és így tovább. Fordulhat az iskolaszékhez, jelezheti a gondot a szülői munkaközösség keretein belül. Azt írja a környéken sok olyan intézmény található, ahol adottak a feltételek. Nos ebben az esetben a ma érvényes Közoktatási Törvény értelmében, Önnek joga, hogy gyermekének más iskolát válasszon.

Kiss Annamária 2008.03.29. 20:53:30

Tisztelt Terepmunkás!

Egyetlen kérdésem lenne Önhöz: mint végzett pedagógus, mit szólna hozzá, ha a zalabérihez hasonló képzetlen "kollegák" miatt Önnek nem lenne állása?
ezt nem sértettként mondom, nekem van állásom -nem tanár vagyok- amit a megfelelő végzettséggel töltök be.)
Ez csak egy gondolatfelvetés, ha már ennyire "védi" a szakképzetlen "szakembereket". Azt tanácsolom Önnek, hogy azért ha valamilyen műtétre lesz szüksége bármikor, lehetőleg SZAKKÉPZETT ORVOST válasszon!

Tisztelettel: Kiss Annamária

terepmunkás 2008.03.30. 10:16:27

Kedves Kiss Annamária!
Azt hiszem itt és most abba kell hagynunk ezt a beszélgetést, bár sajnálom, mégis úgy tűnik nem halljuk meg egymás gondolatait.
Üdvözlettel:
Terepmunkás