Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Verizsu: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Verizsu: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Legalább egy szentjánosbogarat az alagút végére!

2007.10.23. 01:31 | Verizsu | 2 komment

Címkék: integráció vagy szegregáció szabad iskolaválasztás iskolai szocializáció

  A szegregáció elleni harc rengeteg energiánkat emésztette fel. Mégis úgy éreztük, előre menekülünk. A végsőkig alkalmazkodtunk a kialakult helyzethez, ugyanakkor hittük, hogy szakmai felvértezettségünk, az előző tanévtől megkezdett kompetencia alapú tanítási program, a rengeteg többletmunka meg fogja hozni a gyümölcsét.
  Az összevonással azonban az eredeti problémánk valamelyest háttérbe szorult, hiszen az áttelepített gyerekek nagy része hátrányos helyzetű ugyan, de iskolai szocializációjuk letisztultabb, köztük kirívó esetek nincsenek. De mindannyian tudjuk, ez a mi látszattanévünk.
  Miért?
Azért, mert
  • az érkezők közül máris egy osztályra való gyereket átirattak másik iskolába (ezzel mondjuk számolni kellett előre, a változtatás természetes velejárója lehet egy ilyen helyzetben/
  • az átjövő osztályok létszáma így már meg sem közelíti a törvényben előírtakat /márpedig az eredeti osztályközösségek egybenmaradását csak erre az egy tanévre engedélyezte létszámtól függetlenül a fenntartó önkormányzat/
  • iskolai összlétszámunk megduplázódott ugyan, minden évfolyamon 2-3 párhuzamos osztályunk is van, kivéve az első osztályt
  • első osztályba ugyanis leginkább csak a mi körzetünkből iratták be a szülők gyermekeiket (hogyan is alakul így majd a jövő?)
  • ha ez a tendencia folytatódik...
  • számolni kell azokkal is, akik negyedikes gyermekük tanítójához ragaszkodva jöttek csak át, de a felső tagozatot már másutt tervezték (esetleg jó előre)
  Most tehát a szegregáció réme ott lapul a megsokasodott, szövevényessé vált problémahalmaz mögött, nyújtózik, hogy új erőre kapjon. Eközben a fenntartó, mint aki mindent megtett, ami tőle elvárható, rajtunk kéri számon a fogyatkozó létszámot.

(Ajánlom figyelmükbe Földes Petra:Változások a család és az iskola viszonyában - Szempontok az iskola szocializációs szerepének újragondolásához c. írását az OKI honlapján!!)

  És van egy olyan második osztályom, amelyik mellé heti tíz órában kaptam fejlesztő pedagógust, de még így is leírhatatlan próbatételt jelentenek számomra nap mint nap.
Valaki adja vissza az optimizmusomat!

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr67204368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terepmunkás 2007.10.24. 16:07:20

Megkerestem az ajánlott cikket. Letisztult iskolai szocializációt említesz - a Földes publikáció fényében...olyan gyermek és szülői csoportot takar, akik elfogadták iskolátok normarendszerét? A közösség kialakította saját szabályok - járható út lenne, csak: személyes példa: lévén az osztályomba döntő többségben olyan gyerek jár, aki óra (nincs dolgozó szülő) nélküli otthonból érkezik, nincs késés, aki beér a második óra végéig, az nyerő. Előreléptünk a több éves mulasztás miatt ismétel körből. De ugyanezen épületben négy olyan osztály, ahol csak 2-3 ilyen családból érkező gyermek és a mindenkire érvénye házirend - 5 perc késést is jegyezni, büntetni kell. Csoportnorma kontra iskolaiközösség...megoldás? Optimizmus: szerintem most is az vagy, hiszen folyamatosan megoldást keresel!

Verizsu 2007.10.25. 14:27:53

Igen, pontosan azt értem alatta. Mi fekete bárányok vagyunk. Nem azt mondom, hogy nem lépünk lassan-lassan előre (közösen kialakított szabályokkal is), de ekkora csoportos hátrányból indulva sohasem érhetjük el egy átlagos osztály szocializációs szintjét, ennélfogva örökre "mások" maradunk. Ebből táplálkozik a pesszimizmusom, és azért van, mert nagyon szeretnék optimista lenni.