Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Verizsu: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Verizsu: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Álljunk meg egy szóra!

2007.11.01. 22:11 | Verizsu | 3 komment

Címkék: esélyegyenlőség integráció alsó tagozat sajátos nevelési igényű gyermek jogai esélyteremtés

   Olvasgattam a hozzászólásokat. Megállapítottam, hogy mindannyian pedagógusok vagytok.  
   "Donofrio" - ahogy ő mondja - talán egy "normál" iskolában dolgozik, ahol találkozik ugyan szerencsétlen sorsú gyermekekkel, van már fogalma arról, milyen lehet, ha egy egész osztálynyit kell hozzászelidíteni az iskola világához, de a blogban leírtakhoz hasonló élménye (szerencsére még) nincsen.
  "ZöldBéka" iskolája is ilyen lehet, ő tanítványai körében jól érzi magát, de úgy gondolja - velem együtt - , hogy annyi időt eltöltött már a pályán, hogy joggal dohoghat az esztelen oktatáspolitika ellen.
  "Szinténzenész" és "Gyuzsu" középiskolában dolgozik.  Hozzájuk - úgy gondolom, persze majd megcáfolnak, ha nem így van - már egy válogatáson túljutva kerülnek a gyerekek.
  "Terepmunkás" - ha nem tévedek - egy fokozattal előttem jár, és pontosan tudja, miről beszélek.
  "Esztellát" nem értettem meg igazán. Nem tudom eldönteni, mi ellen tiltakozik, azt sem, hogy ezt szülőként vagy pedagógusként teszi. Talán félreértett engem.
  Én nem az integrációt helytelenítem. Igenis hiszem, hogy minden ember számít! A valódi integráció, a megfontolt, felelősséggel vállalt integráció nagyon is emberi gondolat, eredményességét nem is szabad megkérdőjelezni.
  A valódi integráció azt jelenti, hogy egy átlagos összetételű (kb.20-26fős) osztályban jó eséllyel fejlődhet 2-3 sajátos nevelési igényű tanuló.
  A helytelen oktatáspolitika következménye - ami ellen mindannyiunk érdeke tiltakozni - ennek a fordítottja, amikor - ahogy nálam is - az osztály tanulóinak nagyjából háromnegyede sajátos nevelést igénylő. És ez a blog értük is szól. Az ő igazukért legalább annyira, mint a magaméért.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr42215636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyuzsu 2007.11.02. 08:48:07

Valóban, a középiskolába már egy szűrőn átjutva kerülnek a gyerekek, így - és az életkor meg az iskolafok funkciója miatt is mások a problémák.
Az integráció megvalósítása azonban itt is zűrös. Nyilván kisebb bakokkal jönnek hozzánka diákok, ill. nagyon sokan úgy jönnek, hogy mi látjuk a problémát, de sose volt korábban kivizsgálva, a szülő meg nem hajlandó elkezdeni, emrt szerinte nincs semmi gond.
Gimiben az első gond az az integrációval kapcsolatban, hogy a képzésünk során soha nem voltunk, de még a fiatalok sem!, arra képezve, hogy különbüöző problémákkkal küzdő gyerekekkel mit kell mit lehet tenni. Sok kolléga még a diszlexiát is sima lustaságnak tekinti. Én nem, de attól még nem tudom, hogy mit kezdjek az ilyen gyerekkel. Ebből fakad a másik probléma is, egy osztályban ül a speciális törődést igényló gyerek és a kiemelkedően tehetséges, és nekem mindkettőt segítenem kéne. De ez lehetetlen.
SZtem nincs az amódszer, ami a jövő bolti eladóját és a jövő atomfizikus professzorát a személyiségének megfelelő oktatásban tudná részesíteni. ezzel együtt is azt hiszem a mi problémáink sokkal egyszerűbbek a tiedhez képest!
emberfeletti munka lehet egy olyan elsőben tanítani, ahol a 3/4-ük SNI-s.

Milena (Pillangó) 2007.11.02. 11:15:40

Én csak halkan jegyzem meg: elméletben igazad van. (Bocsánat a tegezésért.) De a gyakorlatban hogyan integrál akár csak 2-3 sajátos nevelési igényű tanulót az a tanár, akinek nincsenek meg hozzá még az elméleti alapjai is? Mert itt szerintem nem gyógypedagógusokról beszélünk (csak), hanem normál tanár végzettségűekről is.
5-10 órán végighallgatja mindenki az egyetemen, hogy vannak ilyen tanulók. Egy óránk van, ahol szóbakerült például a hiperaktivitás. Mikor felmerült a kérdés, hogy mit csináljuk a "nem átlagos gyerekekkel", nem érkezett válasz.
Tojáshéj a fenekemen, de én egyetlen ilyen tanulóval is nagyon nagy gondban lennék... És azt hiszem sokan vannak ezzel így.

Az integráció úgy működhet, ha arra a tanárt is felkészítik, nem csak elétolják az új törvényt, hogy nesze, ez van, csináld. És most erről még nem beszélhetünk, ezért bukik az egész dolog. És ezért szavaztam én egyelőre a szegregálásra. Mert nincsenek meg a feltételek az integrációra a legtöbb helyen, és az a gyerek még szegregálva is jobban jár...

Verizsu 2007.11.02. 21:19:23

Milena! Szívemből szóltál! Az egyik legfontosabb dolog, ami a sikeres integrációhoz kell, hogy a tanítási gyakorlatok során is legyen mód találkozni sajátos nevelési igényű gyerekekkel, és az elméleti képzés alaposan készítsen fel erre!
Bár a szegregálással nem tudok egyetérteni, mégis úgy érzem a felelősen gondolkodó kollégák sorát fogod majd erősíteni.