Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Verizsu: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Verizsu: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Bonifert Mária nem Ónody-Molnár...

2007.12.01. 19:41 | Verizsu | 9 komment

Címkék: esélyegyenlőség kettős mérce szabad iskolaválasztás nevelési tanácsadó tanulási képességvizsgáló gyermek jogai esélyteremtés

A Népszabadság Online cikkének írója, Bonifert Mária receptorai kiválóan működnek. Remélem, a közeljövőben gyakran halljuk még a hangját, mert úgy gondolom, birtokosa az igazságnak. És T. Miklósnak is szívből drukkolok, bár a helyében nem az iskolát pereltem volna, hanem annak az elhibázott rendszernek a kiagyalóit, amely ellehetetlenítette őt. Ő, és a hozzá hasonlók igazságának diadala nagyot lendíthetne a magyar közoktatás ügyén.
  Nekünk pedagógusoknak(különösen, akik a szegregálódó, vagy már szegregált iskolákban dolgozunk), és a gyerekeknek(azok szüleinek!), akiket nap mint nap próbálunk előbbre juttatni a tudás, és a tapasztalás útján, egyenrangú szövetségesekké kellene válnunk, kilépni abból az elégtelen érdekérvényesítésből, amelybe egy jól kispekulált akarat kényszerített mindannyiunkat.  Együtt kellene elgondolkodnunk azon, vajon kinek az érdeke, hogy egymás ellen hangoljon minket?  Kinek az érdeke, hogy fenntartsa a társadalomban  kialakult ellenállást  a pedagógusokkal szemben? Kinek az érdeke, hogy a szegregálódó, vagy már szegregált iskolák pedagógusait "rossz" pedagógusnak minősítse? Annak a végtelenül cinikus oktatáspolitikának, amelyik tudva tudja, hogy ezekből az intézményekből indultak el - az alternatív iskolák után - elsőként az oktatás egészére kiható innovációs törekvések,ezekben az iskolákban töltötték a pedagógusok az utóbbi évtizedben idejük(szabadidejük) legnagyobb részét önképzéssel, továbbképzéssel. Ezeknek az iskoláknak a pedagógusai már a 90-es évek közepe táján megélték és azóta is gyakorolják azt a szemléletváltást, paradigmaváltást, amelyet mostanában próbál "bevezetni" az a vízfej, amelyiket T. Miklósnak perelni kellene. Kinek az érdeke azt mondani, hogy  a középosztály, vagy a fölötte elhelyezkedő réteg gyerekeit tanítók a "jó" tanítók? Azé az oktatáspolitikáé, azé az államé, amelyik nem képes eleget tenni az Alkotmányban megfogalmazott kötelességének, nem képes biztosítani azokat a feltételeket a közoktatásban, amelyek az "elitnek" csúfolt iskolákon kívül rekedt gyerekeket is megfelelő  tudással vértezik fel.  (Helyette sunyin rákényszerít minket a "kettős mérce" használatára.) Mert az elégséges feltételek megteremtését nem lehet elintézni azzal, hogy évtizedekig beszélgetünk még a szabad iskolaválasztásról, és nem lehet elintézni azzal sem, hogy most hirtelen elkezdünk újra körzetesíteni. Elmebetegnek kell ahhoz lenni, hogy valaki higgyen ebben!

  Ki kellene fordulni végre a zsákutcából, ahova abból a célból tereltek bennünket, hogy elhiggyük, a roma kérdés megoldása a kulcsa mindennek. NEM IGAZ!
  Az iskolákban gyerekek ülnek. Nem romák, nem magyarok, nem németek, nem hottentották, hanem GYEREKEK. Eltérő családi háttérrel, eltérő anyagi- és szellemi, képességbeli kondíciókkal. (Egyikük - lehet roma, magyar, német, vagy hottentotta - már folyékonyan olvas, és a szülői gondoskodásból is rendszeresen részesedett születése pillanatától. Másikuknak - aki szintén lehet roma, magyar, ... vagy hottentotta - fogalma sem volt eddig róla, mi következik az óvoda után. Örömmel vette, hogy itt is adnak neki enni. Szülei többnyire a rendszerváltás utáni közoktatási káosz vesztesei.)
  A magyar közoktatás feladata, hogy minden gyerek a képességeinek megfelelő oktatásban részesülhessen. Ehhez össze kellene hangolni az intézményeket és az intézkedéseket. Rendszerben gondolkodva, összehangolni a nevelési tanácsadók, tanulási képességet vizsgáló bizottságok, óvodák, általános iskolák, speciális pedagógiai szolgáltatók, családsegítők, és a szociális gondoskodás intézményeinek munkáját. Egy jó rendszerben egyetlen gyerek sem bújhatna ki a keletkező réseken, nemhogy egy egész rétegnyi!
  Egy jó rendszerben nem kérdőjeleznék meg a hozzáértésemet csak azért, mert egy erősen szegregálódó iskolában dolgozom. Egy jó rendszerben kéznél lenne a segítség, hogy a szociális hátrányokkal induló gyerek az iskola kapuját átlépve ne érzékelhesse a kapun kívüli különbségeket. Egy jó rendszerben...
  Hajrá T. Miklós!
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr19249111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2007.12.02. 19:53:43

Annyiban igazad van Sulifon, hogy az elmúlt évtized megszüntette a roma problémát és kitágította a hátrányos helyzetben levők körét. Ez a réteg egyre nagyobb lesz és itt az igazságod: már nem csak a romákkal van a baj...

Verizsu 2007.12.03. 13:07:21

Kedves ZöldBéka!
Szívesen venném, ha azt is leírnád, mennyiben nincs igazam!?

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2007.12.03. 13:36:55

Bocsi :), rossz megfogalmazás volt. Ám azért hadd tegyem szóvá, hogy a fiatalember rossz intézményt perel, mert nem a suli hibázott, hanem a szakértői bizottság, aki odaküldte. Nem titok, hogy a mi iskoláink "csökkentett" tananyaggal dolgoznak,megpróbálják felzárkóztatni a gyerekeket, azonban: ugyanakkor nincs tehetséggondozás! Én több mint 10 év alatt egy gyerekkel találkoztam, akit vissza lehetett integrálni az általános iskolába és ez nagy hiba! Úgyhogy hajrá T. Miklós - csak azt pereld, akit kell!

szinténzenész 2007.12.04. 20:39:50

Kösz, hogy felhívtad a figyelmünket a cikkre, tényleg más hang. T Miklós hiába perel, nincs az alkotmányban az autószerelővé válás joga, csak az első szakma ingyenessége állampolgári jog. Ma még az, de jön a szakképzés reformja, Bp-en a most elfogadott Tiszkek-ben jövőre éppen fele annyi szakképző hely lesz, mint idén. A divatos szakmákra bekerülni egyre nehezebb lesz és nem csak T. Miklósnak. A kevés szakkképzőbe többet kell utazni, kis falvakból az sok időt és sok pénzt is jelent. Persze fizetős szakképzés lesz ( idén még csak 150ezer a takarító OKJ-s képzés ),a tud fizet aki nem az menjen hiány szakmát tanulni az Eu-ban mindenhez szakképzettnek kell lenni ( állitólag).

Verizsu 2007.12.04. 21:15:12

Szinténzenész! T.Miklós az általános iskolával elégedetlen, mert a korrekciós osztályban nem kapta meg azt a tudást, amellyel felvették volna a szakiskolába.

szinténzenész 2007.12.04. 22:05:17

Tudtommal a szakiskolába nincs felvételi, minden 8-9-10 osztályt végzett és 16. évét betöltött diák beíratkozhat 11.be, sőt most már a C komponens szerint a 8. se feltétel, szakácsnak megfelelt volna autószerelőnek gyanítom hely nem volt. De elolvasom még egyszer a cikket.

Nagy György 2008.01.16. 22:12:22

Bár én egy szegregált, ha úgy tetszik spontánszegregált iskolában dolgozom, és magam is találkoztam a helyzetből következő előítéletekkel, vagy éppen ezért mélyen egyetértek veled. A kompetenciamérések elején elindult valami, ami a mi munkánk lényegét lett hivatott bizonyítani, nevezetesen a hozzáadott pedagógiaiai érték vizsgálata. Ez sajnos, amely számunkra végeredményben egy komoly megerősítést jelentett, olyan lett, mint a mese. hol volt, hol nem volt, illetve nem lett. Vajon miért? Vélhetően azért, mert az ilyen irányú vizsgálatokból az derült ki, hogy a városi iskolák / néha bizony az elitiskolák többsége is/ nem hogy hozzátesz, de elvesz a gyerek lehetséges eredményeiből, azok a piszok kistelepülési, "rongyos" iskolák pedig hozzátesznek, néha nem keveset. HÁT EZ NEM JÓL MUTAT, MEG KIT ÉRDEKEL A KISTELEPÜLÉSI PEDAGÓGUS ÖNÉRZETE???? A LOBBILEHETŐSÉGE MEG EGYÉBKÉNT IS EGYENLŐ A NULLÁVAL, HISZEN KUTYAUGATÁS NEM HALLIK AZ ÉGIG. Nos azzal az indokkal, hogy az ilyen /MILYEN???/ iskolák úgy sem hasonlíthatók össze a TÖBBIVEL, az ő háttérviszgálataik meg sem történnek. Akkor dolgozz!! Persze dolgozunk, mert leszarjuk az általunk egyébként tisztelt "szakemberek" ilyen véleményét. Miért? Mert nem rájuk, a gyerekre esküdtünk.

Verizsu 2008.01.16. 23:33:34

Kedves Gyuri!
Milyen jó, hogy felemlíted ezeket! Bizony a sok-sok nehézség között mi is nagyon büszkék voltunk rá, amikor az első kompetencia-mérésekben kiemelték, hogy a városban a hozzáadott értékben megelőztük a sok iskolát. KÉRJÜK VISSZA A HOZZÁADOTT ÉRTÉK MÉRÉSÉT!!!
Mi az iskolában sokat beszélgetünk arról, hogy azok az iskolák, amelyek kiválogatott gyerekekkel dolgoznak, nem "csillognak" annyira, amekkora válogatást végeznek. Miért?

"csakúgy" 2008.01.23. 21:58:31

Kedves kisiskolás!
Az intézményeket védőhálóként NEKÜNK pedagógusoknak kell befonni. Vannak nagyon komoly szakmai fórumok, szervezetek a neten, akik segítenek. pl. sulinova, még az okm is. Csak segítséget okosan kell kérni. Megoldást kell találni, nem mindig problémát keresni. Az annélkül is van.