Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Verizsu: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Verizsu: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Egy bolond százat csinál

2008.01.23. 19:07 | Verizsu | 11 komment

Címkék: pszichológus integráció sajátos nevelési igényű nevelési tanácsadó tanulási képességvizsgáló

  Ónody-Molnár után itt van Urbán Szabó! Plussz még két szociológus(Németh Szilvia, Papp Z. Attila), aki kinevezte magát kutatócsoportnak. Paparazzi-tevékenységét pedig tudományos kutatásnak. Nem tudom hányan bukkannak még föl, de jó lesz vigyázni, mert úgy járunk velük, mint a vadkenderrel. Egy idő után lehetetlen lesz szabadulni tőlük!
  Méghogy a többletpénzért vállaljuk az integrációt!? Kire költjük azt a többletpénzt, ha esetleg részesül belőle az iskola? Teljes egészében, az utolsó fillérig a gyerekekre! Melyik pedagógusnak lett több a fizetése attól, hogy sokszoros munkát vállalt az integrációval? Az enyém bizony nem! És a kollégáimé sem!                                          A feladataim sokszorosára nőttek. Naponta vívunk emberfeletti küzdelmet, hogy eredményt érjünk el azokkal a gyerekekkel, akiknek egyetlen esélye mi vagyunk! És ránk számíthatnak! Csak ránk számíthatnak!

 

"Az SNI-s gyerek nagy kincs, dupla fejkvóta jár utána, s a létszám szempontjából három főnek számít. Nagyon készségesen felvállalják az ilyen gyerekeket az iskolák - amíg adminisztrálják őket. Elméletileg és papíron többnyire minden rendben van. Az integrálandó gyermek heti óraszámának 15 százalékát habilitációs órákon töltheti (elvileg a fogyatékosságának megfelelő szakos gyógypedagógus vezetésével) - a fennmaradó időben pedig az osztályában kéne részt venni a munkában. Ez persze feltételezné, hogy az osztályban tanító minden pedagógus, minden órára külön készül a gyerekre szabott feladatokkal. Ha egy osztályban különböző elmaradásokkal küszködő gyerekek vannak, akkor annyiféleképpen. Persze, ehhez segítséget kap az iskolában dolgozó gyógypedagógustól is. Csak hát a gyakorlatban..."
Nem szégyelli magát, aki ilyet le mer írni? Legyen az a kincs, a sok dupla fejkvótával együtt Urbán Szabóé! Csak egy hétre vegye át a napi munkámat! Nálam aztán meg lehet mutatni, mekkora pszichológusnak tetszik lenni! Vagy ez nem tetszik?

Elgondolkodtam rajta, vajon kinek az érdekében emelt szót, amikor megírta ezt a gyalázatos cikket. Arra jutottam, hogy minden szentnek maga felé ... (Fárasztó is egész nap egyvégtében egy-egy egész gyerekkel foglalkozni, jobb, ha szépen megoldják azok az izgága pedagógusok csendben, helyben a problémáikat. Mi az, hogy háborgatni merészelik a nevelési tanácsadók pszichológusait? Halkan kérdezem: Hány gyereket tetszik akarni megvizsgálni egy évben? Tizenkettőt?)
Milyen pszichológus az, aki helyteleníti, ha négy SNI-s gyerekkel elindulhat egy 13 fős osztály? Kormánypárti? Mert, hogy nem gyerekpárti, az biztos!

"Vajon ha kap egy címkét a homlokára, hogy "magatartászavaros", attól hirtelen megtáltosodik az a tanár néni, aki nem tanította meg olvasni, aki nem vette észre, hogy részképesség-zavar van a háttérben? Vajon ettől a papírtól a felsős tanárok is hirtelen felvonultatják az összes bevethető módszertani eszközt, hogy lekössék elkanászodó hatodikosunk figyelmét, hogy megtanítsák azon képességeire támaszkodni, amelyek segítségével mégiscsak lépést tudna tartani?"

  Nem kell a cimke és nem kell a papírja sem, kedves Urbán Szabó! Igazából nagyon is kapóra jött nekem az a pökhendi stílus, ahogyan nyilatkozott a pedagógusokról, a legnehezebb feladatokat felvállaló iskolákról. Nekem személy szerint semmiféle segítséget nem jelent, és soha nem is jelentett a nevelési tanácsadók és tanulási képességvizsgálók áldásos tevékenysége. Miattam akár holnap felszámolhatják ezt az intézménytípust.
 Azt az időt, amit feléjük adminisztrálunk évtizedek óta, sokkal szívesebben és hasznosabban fordítom azokra a gyerekekre, akiknek a vizsgálata olyan nehezére esik egyes pszichológusoknak.

Kedves kollégák! Ha dühöngeni akartok, íme a teljes cikk lelőhelye: http://www.nol.hu/cikk/478432/

Utószó:
Nem furcsa, hogy legalább annyira tele a hócipőnk a tanácsadókkal, mint az övék velünk? Emlékszik valaki a "veterán" kollégák közül párbeszédre az iskolák és a nev.tan, vagy a képességvizsgálók között?
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr45309063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cskati · http://cskati.freeblog.hu 2008.01.23. 20:58:58

"Egyetlen hiperaktív gyermek tökéletesen tönkre tudja tenni az osztályban folyó munkát, ha nem a megfelelő módszerekkel, nem kellő empátiával próbáljuk bevonni őt az órai történésekbe. Miközben működnek olyan iskolák (remélhetőleg még igaz a jelen idő), ahol osztályonként 10-12 hiperaktív, részképességzavarral küszködő gyerekkel is remekül elboldogulnak."
nálam ez a bekezdés volt a csúcspont. papíralapon olvastam, egy olyan nap után, amit már a blogomban is leírtam. tisztelettel meghívom azt a kollégámat, aki bemutató tanítást tud nekem tartani két napon át, nálam. szeretnék tanulni a nálam alkalmasabbaktól, mert erre a pályára szegődtem, és AKAROM jól csinálni. szívesen olvasnám annak a kollégának - nem igazgatónak - a nevét, aki kijelentette, ő 10 problémás tanulót is képes HATÉKONYAN integrálni. régóta vagyok a pályán, de nekem 3 is óriási kihívást jelent. és nem is tudom mindig megoldani. de bizonyára én vagyok az alkalmatlan.
minden bevált módszerre nyitott vagyok.
most végiggondolva, lehet hogy abban a hatékony iskolában minden osztályhoz külön pedagógiai asszisztens, gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, pszichológus, külön dühöngő szoba, fejlesztő szoba, ápolt park, játszóudvar, dietetikus van? mert így elképzelhető. én szinte egyedül vagyok. és a szimpla fizetésemért. természetesen.

jattila 2008.01.24. 11:53:19

Olvastam a cikket. Az általad leírtakon a kívül a szerző azt is írja, hogy több pszichológiai képzés legyen a felsőoktatásban.
Visszaemlékezve saját (tanárképzős) tanulmányaimra, inkább jobb pszichológiai képzés kellene.

amalka 2008.01.24. 15:09:05

Nem tudom mennyi az iskolákban azoknak a gyerekeknek az aránya,akik papírral, kódszámmal ellátva bizonyítottan SNI-snek számítanak.Valószínűleg nem nagyon dobják meg az iskolák költségvetését.Úgy vélem iskoláink, pedagógusaink még nem készültek fel kellő képpen ennek a problémának a kezelésére./nem készítették fel őket?/Olyan segítő háttérapparátusra lenne szükség,amit cskati említett.Nem hiszem,hogy egy 30 órás továbbképzéssel sikerül az átlag pedagógusból hatékony fejlesztőtanárt képezni.de azért próbálkozunk.

IZs 2008.01.24. 17:33:02

Amálka kedves! királyság lenne ha egy újabb háttér apparátus működne, de valószínűleg nem kerülne többe,viszont eredményesebb lenne, ha a csoportlétszámokat lehetne csökkentenék.

Juli · http://www.osztalyfonok.hu 2008.01.26. 13:06:07

Mindenben igazatok van, de ne azokra a nyomorult kutatókra legyetek dühösek. A szociológus (Németh Szilvia és Papp Z. Attila) kutatók feltártak egy két évvel korábbi helyzetet, a sajtó felelőssége, hogy mit mikor és hogyan tálal. Az újságíró már elmarasztalható a felületesség és a hozzánemértés miatt. A kapkodó és túlbürokratizált oktatásirányítást már van ok alaposan kritizálni, a felelősség nagy része az övé. A kutatók (nem csupán és nem is az első sorban az itt említettek) pedig hibáztak abban, hogy elégtelenül jeleztek vissza, és az érintettek (nevezetesen éppen a munkájukat igen nehéz körülmények között végezni kénytelen pedagógusok) jó alappal érzik méltánytalannak a sommás elmarasztalást. Urbán Szabó Krisztina meg hiába értelmes, ha kívülről látja az iskolát. Érdemes lenne vitába szállni vele, ha találnánk rá működő fórumot.

Verizsu 2008.01.26. 18:42:12

Kedves Juli!
Biztosan igazad van, hiszen minden nézőpont kérdése. Nekünk bizony az ő elhíresült kutatásuk kavarta fel a lelkünket. Olyan könnyen vagdalkozik mindenki a pedagógusok felé, ha az integráció szóba kerül. Ha a két szociológus is áldozatul esett a sajtónak, miért nem álltak ki, és magyarázták el a sajtó által félrevezetett országnak, hogy mi a helyzet valójában? Így mindannyian csak azt érezzük, hogy miközben kutyául megszenvedjük az integrációt, még jókat rúgnak is rajtunk.
Sokat segíthetne a helyzeten, ha világos szabályzói lennének az integrációnak. Ha végre vállalná az oktatásirányítás, hogy számszerűsíti, hány, és milyen típusú SNI-s gyereket lehet integrálni adott létszámú osztályban. De manapság azt is integrációnak nevezik, ha egy magániskola 15 fős osztályába 2 mozgásában korlátozott, teljesen ép pszichikumú és ép értelmű gyerek jár, és azt is, amikor egy 25 fős osztályba 10-12 sajátos nevelési igényű, köztük súlyos pszichés zavarokkal, enyhe értelmi fogyatékossággal küzdő
gyereket "integrálnak" be.

És végtelenül álságos dolog az integrációs pénzek felemlegetése úgy, mintha az iskolák, a pedagógusok saját céljaikra használnák fel azt. Szinte azt lehetett érezni ezekből a célozgatásokból, mintha - némely politikusunk mintájára - nem a gyerekekre, hanem magunkra költenénk. Legalábbis az egyszerű ember biztosan ezt értette ki belőle, ha hallgatta a híreket.
Ugyanakkor semmiféle elismerése nincs a sokszoros munkának.

A magam részéről én ezt így látom. És amíg olyan nehéz helyzetben vagyok kénytelen dolgozni, mint amilyenben dolgozom, kizárólag a segítő szándékú embernek vagyok hajlandó hinni és megbocsátani is.
Természetesen ez egy egyszemélyes vélemény, lehet, hogy mások másképp látják.

Juli · http://www.osztalyfonok.hu 2008.01.26. 19:20:08

Kedves "Kisiskolás"! Teljesen értelek, és valóban méltánytalanságok történnek a pedagógusokkal, ami sajnos éppen azokat érinti különösen érzékenyen, akik heroikus erőfeszítéssel teszik a dolgukat. Nem akarom fenntartás nélkül védeni a kutatókat, a nevezetteket személyesen nem is ismerem. Általában dühös is vagyok a többségükre, hogy ilyen kevés erőfeszítést tesznek annak érdekében, hogy eredményeik (hiszen azért vannak), torzítás nélkül jussanak el az érintettekhez, és a jó irányú változtatást segítsék. Szövetségeseknek kellene lennünk, nem ellenfeleknek. Csak ennyit akartam volna jelezni.

terepmunkás 2008.01.27. 23:19:57

Nos az említett kutatás különösen a konferálás miatt volt borzongató. Engem inkább az keserít el, hogy ha figyeltétek az utóéletét, egymás mellett állva, de egymás ellen kiabál Mohácsi és Borovszky, pedig hát ugyanazért akarnak szólni. S amit a bőrömön érzek, hogy valóban nagyon - nagyon rossz az a kép amit a média erősít a pedagógusokról.Az pedig valóban vérlázító, hogy az integráció összes botlását, kudarcát és bénázását (mert van bőven) kizárólag az alkalmatlannak feltüntetett iskola nyakába szeretnék varrni.

gyöngy 2008.01.29. 20:39:59

Úgy 2000 táján voltam egy továbbképzésen diszlexiás gyerekek az iskolában témában. Akkor még a törvény szerint egy osztályban max. 15% diszes gyerek lehetett. Megoldás: Vagy nem küldöm el a vizsgálatra a disz. gyanús gyereket, ha már van 3 diszes a 20 fős osztályban, vagy a 2. osztályban diszessé nyilvánított gyermeket át kell helyezni másik osztályba. És ha kis faluban nincs másik osztály? Minisztériumi előadó széttárta a kezét. Azóta a helyzet "javult". Senkit nem érdekel hány diszes, HHH-s, magatartászavaros, hiperaktív gyerek van az osztályodban. Oldd meg magad.

Nagy György 2008.01.30. 16:55:03

Elszomorító ez az egész, ugyanakkor nem fehér, vagy csak fekete. Az igazság valahol félúton van. A becsületesen, és időben elvégzett vizsgálatok igenis segítették azoknak a pedagógusoknak a munkáját, akik a gyermeken segíteni akarva sokszor a maguk erejéből, és szabadidejükben szereztek plusz ismereteket, esetleg mu nkaidőn túl is a megoldáson dolgoztak. Mivel minden pénzbe kerül -semmi sincs ingyen- az ilyen iskolák a többletnormatívát bőven a gyerekekre fordították. Ha a pedagógus részesült belőle, az valószínüleg a túlmunka díja lehetett, ha lett. Vélhetően a másik oldalon valóban voltak olyan iskolák, ahol a többletnormatíva megszerzésén kívül megalapozott pedagógiai tevékenység nem folyt. Nos ők most hallgatnak. Akik itt megszólalnak, azok megtettek minden emberileg megtehetőt, de róluk nem cikkeznek, ugyanakkor ezek az írások összemossák őket a másik oldallal. Igazságos? Hát persze hogy nem. A következmények sajnos láthatók. Néhány éven belül kiválóan működő pedagógiai programok fognak kiürülni, elkopni, és nem miattunk. Majd lehet mindent előlről kezdeni, ha még lesz kivel!

Verizsu 2008.01.31. 18:47:39

Természetesen semmi sem csak fehér, vagy csak fekete. Mindenütt vannak jó és rossz kivételek. Nálunk is, a vizsgáló intézményeknél is. Abban azonban nem lehet köztünk nagy véleménykülönbség, hogy a rendszer rosszul szervezett, nem ösztönöz az együttműködésre, sőt inkább elszigetel.
Amit ismét le kellett szűrnöm ezekből a véleményekből, kommentekből régi megállapításom: "oldd meg magad". Megpróbálom.