Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Verizsu: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Verizsu: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Hírek kommentárral, vagy anélkül

2008.04.15. 19:50 | Verizsu | 9 komment

Bátor rendőrök szabálysértési eljárást kezdeményeztek ellenem, miután egy közúti ellenőrzés során rendkívüli ügyességgel fedezték fel a rendőrbarát helyre elrejtett érvényességi dátumot vezetői engedélyemben. Szerintük most néhány hétig nem vezethetek. Bumm!

Gyáva (esetleg érdekelt) rendőrök nem kezdeményeznek semmiféle eljárást az ellen a Mária néni ellen, aki az iskola melletti utcában általános iskolás korú gyerekektől veszi a kapott, talált, lopott vasat, melyért azonnal és készpénzzel fizet.

Iskolánk hajója akkora szelet kapott, ami most már teljes biztonsággal, és pillanatokon belül nekivágja a jéghegynek. /Szubjekt komment: A keblünkre ölelt általános iskola pedagógusainak feléről kiderült, remek aknamunkát végeztek. Egy évtizedes kemény munkánkat ásták alá röpke egy év alatt. Agitáltak az iskola ellen, újságcikket jelentettek meg a beíratkozás előtti hónapban, saját sérelmüket rajtunk torolták meg. Eredmény: 5 körzetes, 9 körzeten kívüli roma gyereket mertek beíratni első osztályba hozzánk.  Egyértelműen nekik köszönhető ez, hiszen a korábbi években - bár az összetételünk erősen romlott - , mindig az volt a kérdés, lesz-e két osztályunk, végül mindegyik első osztály meglehetősen magas létszámmal, 25-30 körüli gyerekcsoporttal kezdett.
További eredményeik is vannak, úgymint:  a másik iskolából érkezettek közül távozik "a" negyedik osztály, a tanév közben felére csökkent második osztály megmaradt fele, a harmadikból a harmada... A felsőben is hasonló a helyzet.
Végstádium. Statárium. Pankráció.

A fenntartó most hezitál egy kicsit, hiszen a remekül kitalált "két legyet egy csapásra" túl jól sikerült. Kampányolni is lehet vele, hiszen a mi városunkban nem zártak be egyetlen iskolát sem. (Megetették egyiket a másikkal. Zseniális!/ Most pár nap alatt el fogják dönteni, felvállalják-e ennek az abszolút szegregált első osztálynak az indítását, vagy sem. Az igazgatói pályázat beadásának határideje két héten belül lejár. Pankráció!

Igazgatónk pillanatok alatt eltűnt, mintha soha nem is lett volna. Igaz, az idei tanévben SEMMIT NEM TETT azért, hogy a két tantestületből, a két iskolából egy legyen, meg sem próbálta megállítani a rémhírkeltést, az alaptalan, erősen túlzó és aljas hitelrontást. De természetesen a magamfajta mezei tanító nem tudhatja, milyen küldetést teljesített.

Egész osztálynyi minőségbiztosítási kérdőív hever az asztalomon nagyjából egy hete. Diákoknak, szülőknek külön-külön. Első állítás mindegyiken, melyet 1-5-ig lehet értékelni: BÜSZKE VAGYOK ARRA, HOGY EBBE AZ ISKOLÁBA JÁROK. /JÁR A GYERMEKEM.
Hahhahahahahahahahahahahahahahahaha:):):):) !!! Ti kiosztanátok?

Komment-komment: Két iskola, amelyik külön-külön nyert a hefop3.1.3. pályázaton fejenként közel 20-20 milliót. Egy iskola, ahol minden teremben a legújabb technikával folyhat a tanítás. Egy iskola, ahol az egyéni bánásmód, a legújabb pedagógia módszerek, az alternatív pedagógia évtizedes múltra visszatekintő napi gyakorlattá vált. Egy iskola, amely először írt a városban évfolyamokra bontott fejlesztési koncepciókat, aztán elsőként dolgoztunk ki saját olvasástanítási programot, ami szinte kísértetiesen hasonlított ahhoz a kompetencia alapú programhoz, amellyel az utóbbi másfél évben dolgoztunk. Én magam ebben a másfél évben, egy kegyetlenül nehéz összetételű osztállyal legalább öt bemutatót tartottam fejlesztő pedagógusoknak, a régió kompetencia alapú programmal haladó pedagógusainak, ötödéves főiskolai hallgatóknak előadásokkal egybekötve. Kialakult egy folyton szakmázó kis csapat. Éjjel-nappal "iskoláztunk". Továbbképzések hétvégeken, folyamatos önképzés, számítógépes napi gyakorlat. Hittel, szívvel, nem a fizetésért!

Már nincsenek illúzióim. A jelenlegi oktatásirányításnak nem kellenek gondolkodó emberek (a helyieknek legalábbis nem). Hajtsd végre, amit kérnek. Ha azt kérik, az ellenkezőjét is. Nem számít, hogyan dolgozol, mit tudsz. Egy csupa számból álló adathalmaz vagy. Pedagógus akkor leszel, amikor elővesz a média, amiért nem oldottad meg a szegénységet, nem kezelted a gyökerekből sarjadó tömeges agressziót, nem tudtad csendben, zárt ajtók mögött tartani azt a problémahalmazt, ami rossz fényt vethet azokra, akik pedig olyan jól mutatnak a választási plakátokon, akik most azzal nyugtatják meg a társadalmat, hogy majd az új pedagógusképzés jobb embereket képez, nem ilyen tehetetleneket, mint a mostaniak, amilyenek mi vagyunk. 

Már nem vagyok sem dühös, sem elkeseredett. Nagyon is kezdek észhez térni. Csak ajánlani tudom másoknak is!



A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr40427094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terepmunkás 2008.04.16. 06:42:58

Hova mennek, akik elmennek? Mi lehet a következő lépés? Most benneteket csapnak hozzá egy harmadik iskolához? Milyen lesz az az iskola, ahol hiányzik egy évfolyam? Lesz még? Országjárásban láttam ilyet, négy évig húzták a negyedik csapatos elvándorlása után. És a Te csapatod? Mennek? Maradnak?

IZs 2008.04.16. 10:24:34

A kommentet úgy érzem én is írhattam volna,minden szó a helyén van, és a sulinkra is igaz. De én most dühös is vagyok, meg elkeseredett is vagyok, meg tehetetlennek is érzem magam és nem tudok észhez térni, pluszba bizonytalan minden és mivel döntésképtelennek is érzem magam fogalmam sincs merre tovább 55 évesen .

Verizsu 2008.04.16. 15:53:09

Hogy hova mennek? Tőlünk két különböző irányba,kb. másfél km-re van két olyan iskola, ahol - hozzánk hasonlóan - évek óta állandó kérdés, hogy egy osztály, vagy kettő? Nagyjából 4-5 évnyi "lemaradásuk" van hozzánk képest azon az úton, amelyiken mi idáig jutottunk. Hasonló összetételű városi gyűjtők ezek is, annyi különbséggel, hogy náluk (körülöttük) még nagy a csend. Se pozitív, se negatív vélemények, kampányok nem nehezítik a dolgukat, mint nekünk. Ezért, még a roma szülők egy része is azt mondja: "Egy olyan iskolába, ahol ennyi cigány van, nem íratom a gyerekemet!" A beíratás előtt megjelenő újságcikkben a "jött-ment kolléga" által feltüzelt szülő arra hivatkozott, hogy délután az udvaron nincsenek biztonságban a gyerekeik. Azóta azt is gyakran halljuk okként, azért nem jönnek, mert itt nincs biztonságban a gyerek. Hiába a statisztika, miszerint semmivel sincs nálunk több baleset, mint más városi iskolában, ez senkit nem érdekel. Inkább hisznek a rágalmazóknak.
Az én osztályomból még nem vittek el senkit. Pontosabban egy gyereket, az egyik legproblémásabbat "klánharcok" miatt, a családsegítő közreműködésével egy másik "gyűjtőbe" írattak át. Az én osztályom stabil. És óriási változáson ment keresztül. Most sem könnyű esetek, de elfogadtuk "egymást", és működünk. Ami ez ügyben aggaszt, az az, hogy a párhuzamos másodikból annyi gyereket vittek el, hogy csak 10-en maradnak. Jövő tanévben tehát gondolkodás nélkül hozzá fogják csapni őket az enyémekhez.Márpedig az végzetes lesz az én kis csapatomra nézve. De ebben az ide-oda tologatásban a legkevésbé sem fog számítani senkinek a gyerekek érdeke. Nem számít majd az sem, hogy teljesen más módszerrel tanultak eddig.

Verizsu 2008.04.16. 15:54:00

IZS! Te már mehetnél prémium évekre, nem?

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.04.16. 16:13:21

Tökéletesen megértem elkeseredésedet -magam már túl vagyok rajta. A mi sulink is meghalt abban a pillanatban, amikor kitalálták és igazgatóm áldásával és gyávaságával elkezdték lebonyolítani a másik intézménybe "költözést": ablaktalan folyosóra, vasráccsal elzárt iskola épületrészbe, jönnek a "gyogyósok" körítéssel a minket befogadó intézmény gyerekei (és nyílván a pedagógusai, hiszen ez a szó meglehetősen kiment a divatból, csak az idősebbek szókincsében szerepel még)részéről.
Hogy a gyerek a legkevésbé fontos? No és?

meseszép 2008.04.16. 19:34:14

variáció 1: az egyik "befogadó" iskola tagiskolájaként működhet minden tovább.
v 2: megszűnik jogutód nélkül, mindenki mehet, amerre lát
v 3: észbekap a fenntartó, és elkezd végre felelős fenntartóként működni.
na, melyik fog történni?
kérem a szavazatokat. a nyertes kívánhat valamit, és én vagy teljesítem, vagy nem.
tanulok politikául.

Verizsu 2008.04.16. 21:38:01

Meseszép! Még két napig polemizálhatunk azon, vajon melyik variáció mellett döntenek. Te jól ismered a helyzetet.
Örülnék, ha kifejtenéd, mi lenne, ha felelős fenntartóként kezdenének működni.

mese, hogy szép 2008.04.16. 22:20:38

1. válságstáb
2. villámgyors helyzetelemzés
3. az érintettek bevonása a döntéselőkészítésbe
4. alternatívák felállítása
5. döntés
konkrétabban:
1. polgármester, jegyző, oktatási iroda, megbízott igazgató
2. kármentés (a kár nagysága, a menthetők felmérése)
3. az előbbiek, + a tantestület, szülők. vélemények meghallgatása, mérlegelése
4. ua, mint fenn
5. ua
egészen konkrétan:
egy egyszerű kérdés megválaszolása: kell-e a városnak ez az iskola? ha igen, akkor a fentiek, ha nem, akkor a döntés késlekedés nélküli nyilvánosságra hozása. ha elvakarom, jobban fáj.
ennél konkrétabb nem óhajtok lenni. ha akarnék, úgy tennék, mint zöldbéka.

Verizsu 2008.04.16. 23:01:44

Köszönöm! Akkor ezt most postázzam nekik? Csak úgy mankónak! :)