Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Verizsu: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Verizsu: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Verizsu: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Továbbra is helyzet van

2008.05.07. 20:00 | Verizsu | 8 komment

Címkék: iskolabezárás igaz történet integráció vagy szegregáció szabad iskolaválasztás kompetencia alapú program esélyteremtés pedagógusok mentálhigiénéje iskolaösszevonás

  Az értekezletek korát éljük.
  Tantestületi értekezlet, melyen a messziről jött meghívott vendég egy nemzetiségi iskola alapításának lehetőségét ecseteli. Ebben ugyanis 8 nyilatkozóval el lehetne indítani a vonatkozó törvények szerint az első osztályt. Az én olvasatomban ez csupán azt jelenti, adjatok valami célnak látszó csámcsognivalót nekik(nekünk), amivel elfoglalják magukat, míg minden lényeges kérdést eldöntünk a hátuk mögött. A vendég egy nemzetiségi "elit" iskola igazgatója.(Az elit szót azért tettem zárójelbe, mert a kiválogatódás  az országszerte ismert metódus szerint történik náluk is.)  Mindössze 5 roma tanulója van az iskolájának, összesen két családból. Mindenesetre egy szombatunkat lekötötte, úgy reggel nyolctól délután háromig.
  Másik tantestületi értekezlet - ez már szigorúan tanítás után - délután négytől este nyolcig. Ezen a meghívott vendég egy szakszervezeti vezető, másfél hónappal a nyugdíj előtt, világmegváltó tervekkel irányunkban. Nem hiszek benne (neki) sem. Ő a "majdénmegleckéztetemahülyefenntartót" stílusával többet árthat nekünk, mint amennyit használ.
  Szülői fórum. Szintén este nyolcig. Nagyon kevés szülő jött el, de akik ott voltak, igazán okosan álltak hozzá a problémákhoz. A legnagyobb kérdés az volt, hogyan állítsuk meg a bizonytalanságot fokozó hírek nyomán elindult lavinát, hogyan állítsuk meg a további elvándorlást az osztályokból. Megosztottuk azt a kevés, és bizonytalan információt, amihez az utóbbi időben jutottunk, és a további teendőket rájuk bíztuk. Ha fontos a szülői közösségnek, hogy legyen iskolájuk, védjék meg. Ha nem fontos, akkor nekünk sem kell tovább erőltetni a dolgot. Ez utóbbit nem mondtuk el, de így gondoltuk(tam).
  A hefopos program jövője még mindig nem tisztázott. Folynak a tárgyalások. Kíváncsian várom, hogyan lehet "lesimázni" ma Magyarországon közel negyven milliót!
  Kolléganőm - napközis párom - még mindig nem dolgozik. Meg nem erősített hírek szerint  a november óta tartó "hol volt, hol nem volt" egy remek taktika része. Mondják, a taktika szerint az idei tanévben már ne is számítsak rá. Ugyanis határozott idejű szerződését június végén felbontanák, de amíg táppénzen van - ami akár egy évig is eltarthat, - addig nem lehet elküldeni őt. (Azért legalább velem megbeszélhette volna, hogy ne mindig a legváratlanabb helyzetben találjon a plusz munka.)
  Nem ő az egyetlen táppénzes, sokan élnek közülünk mostanában ezzel a lehetőséggel. Mi, a maradók(ki tudja meddig?) pedig egyre nehezebb terheket cipelünk.
  És most halljatok csodát! Ebben az intézményben még gyerekek is vannak! Hihetetlen, nem? Gyerekek, akiknek az átlagnál sokkal nagyobb szüksége lenne a folyamatosságra, az állandóságra, a kiszámíthatóságra, a nyugalomra. Nem bábuk, akiket ma összevonunk, holnap hazaküldünk, holnapután szétosztunk. Gyerekek, akik az életük során csak egyszer kisiskolások. Hogyan fognak ők emlékezni ezekre az évekre? Milyen maradandó változásokat, nyomokat hagyunk bennük?
 - Anyukám azt mondta, jövőre nem leszek napközis! - mondja egyik kis tanítványom. Kinek számít, hogy a kézről kézre adott napközis délutánokat nem óhajtja igénybe venni a szülő? (Akinek mellesleg tökéletesen igaza van!)
  Nem is tudom már, mit szeretnék jobban. Kínlódjunk tovább, vagy legyen vége egyik napról a másikra?

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr74458560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.05.09. 18:38:36

Bocsi, lemaradt a 2.lap linkje, így olvassátok a 2006.november 16.-i bejegyzést! :)zoldbeka.freeblog.hu/archives/2006/11/page/2/

Verizsu 2008.05.12. 23:23:15

Elolvastam Zöldbéka! Előttem jársz. Törvényszerű, hogy mind eljussunk idáig? Néha azt gondolom, sorsszerű, ami történik. Talán tényleg váltani kellene! Annyi munkával, amennyit az iskolára fordítok - nem számolva sem a pénzt, sem az időt - jóval többet profitálhatnék, ha végleg hátat fordítanék ennek a mamlasz "dinoszaurusznak".

Izs 2008.05.13. 09:22:07

Kedves Sulifon!
Köszönöm a jó ötletet, úgy tünik a prémium évek, mint lehetőség nekem bejön, a fönök is jónak tartja, kérdés az önkormányzat elfogadja-e?
Tehát ezzel az én problémám rendeződne,a szakképzés majd csak el lesz nélkülem. Egyébként is, úgy tünik a mi sulink szakmai tanárai közül a jövendő szuper felszerelt Tiszk-je senkire se tart igényt, és lehet, hogy kb. 2-3 év múlva nem lesz szakmai tanáruk, mert egy ifjú mérnöknek nem üzlet a tanári fizetés, de aki most itthagyja a sulikat és boldogul máshol, az se jön vissza, mert vérig sértik és megalázva távozik.
A folyamatot elíndítottam, most egyik szemem sír, másik meg nevet , még egyszer köszi az ötletet!
IZs

Verizsu 2008.05.13. 13:22:51

Vegyes érzésekkel olvastam a soraidat, kedves IZs! Egyrészt örülök, ha ezzel megoldódnak a gondjaid, másrészt pedig szomorú vagyok, mert ez a mafla "dínó" hagyja, hogy egymás után vágják le kezét, lábát. Létezik, hogy van, aki éppen erre számít? Erre játszik? Ezek szerint a közoktatás megújításának részét képezi az is, hogy minket, akik már több mint két évtizede vagyunk a pályán, egyszerűen likvidáljanak? Nem kellünk az új elképzelésekhez? Nagyon úgy tűnik!

kisbaratod · http://kisbaratod.wordpress.com 2008.05.13. 14:45:04

Érdekes egy tanár szemszögéből olvasni egy iskola vívódását. Egyre nevetségesebb viszont, hogy a mai világban egy nemzetiségi iskola életképesebb mint egy másik "magyar" iskola.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.05.13. 17:51:38

Azt hiszem, hogy a 20-25 éve pályán levő, nagy tapasztalattal rendelkező kollégák lassan-lassan "elkényszerülnek" erről a pályáról: túl sok változást kellett megélnünk, túl sok igéretet hallottunk és hittünk el és most túl sok rosszat élünk meg ( és főképp a gyerekek)!
Kisbarátod: ez, amit itt olvashatsz (meg néhány másik blogban - majd mindegyikben) az nem egy iskola vívódása: egy iskola vajúdásából biztos, hogy jobb születhetne - ez az oktatáspolitikusok játszmája!

Izs 2008.05.14. 15:31:21

1979-óta vagyok tanár, 85-től ebben a suliban , hol több, hol kevesebb sikerrel tanítok-nevelek, nincs annyi ujjam ahány tanterv-tantárgy-képzési forma-metódus része voltam, most nagyon fáradt vagyok, és rettentően zavar ha a kitűzött céllal ellenkező irányba indul egy folyamat. Ma keresett nálunk egy 15 éve érettségzett diákom technikust mostaniak közül, mert ismeri a képzés színvonalát ( azért Ők jobbak voltak, de a maiak is jobbak az jelenlegi átlagnál), 21 végzősünk van, de már mindnek van állása, több hely közül választhattak ( jobb fizetésért kezdőként, mint az enyém, de nem mindig legális, meg három műszak, meg sokat utazva, több helyen, már nem az én koromra való helyek), most a tavaly végzetteket kérdezzük meg, hátha. Jövőre végez még 25-26 srácunk és akkor VÉGE. És nem csak a sulinak, de szakember se nagyon lesz, mert hamarabb rombolják le a régit, mint az új terve elkészülne, és akkor még valamiből fel kellene építeni a reménybeli újat. Vidéki városokban azért jobb a helyzet, de falun élő gyereknek szakmát szerezni igen fáradságos és drága, a fővárosban meg ultra gáz!
Kisbarátom! igyekszünk a gondokat úriemberesen elmondani-leírni, a gondolatainkat inkább netudmeg!