Egy ilyen összetételű, többségében családi elvárások nélküli, szabálytudattal nem rendelkező, az óvodai perifériáról érkező gyerekközösséggel egyetlen módon haladhat az ember előre. Mégpedig úgy, ha varázsolni kezd. A varázslathoz pedig kellenek azok a feltételek, amelyek nálunk, az alsó tagozatban adottak
- évek óta nem zavarja meg csengő a délelőtti munkát
- minden reggelt beszélgetéssel kezdünk 8 órakor, és negyed 9-kor kezdünk tanulni
- leggyakrabban kooperatív technikákkal dolgozunk, elfogadott a munkazaj
- tevékenykedünk, sokat mozgunk, játszunk,ha kell többször tartunk szünetet, ha belefeledkezünk egy munkába, nem szól ránk senki, ha a következő óra alatt lopakodunk le tízóraizni
- csak a testnevelés órák idején kell az órarendet tartani, azt is csak azért, hogy minden osztály bejusson a tornaterembe
- az órarendünket csak "sorvezetőnek" használjuk, így a délelőtt egy folyamatos játék, amelyben helyet kap - ott, ahova természetes módon beleillik - a matematika, a vers, a mese, a környezetismeret, az éneklés, az énekes játék, az olvasás, írás, rajzolás, festés
Hozzászólások