Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

A szavazás eredménye: ésszel integráljunk!

2007.12.04. 00:04 | Sulifon | 4 komment

Címkék: integráció vagy szegregáció


     A szavazás, melyet kb. másfél hónappal ezelőtt indítottam el itt a blogon, két nappal ezelőtt véget ért. Összesen 66 szavazat érkezett. Nem mondható reprezentatív mintának, mégis sokat mond arról, hogyan oszlanak meg a vélemények manapság erről a témáról.
  Nem tudom, hogy mindannyian pedagógusok vagytok-e, akik itt szavaztatok. Az eredmény szempontjából nem is lényeges. Annyit azonban meg kell jegyeznem, nagyon szeretném, ha az alábbi eredmény alapján, a többség akaratának megfelelően alakítanának sorsunkon oktatásirányítással foglalkozó szakembereink.
  S mivel minden megoldás újabb problémát szül: mi legyen most már a -  napjainkban egyre emelkedő számú - magatartászavarokkal küzdő gyerekekkel?!!
Integráltan kell oktatni, de a súlyos magatartászavarokkal küzdőket ki kell emelni, amíg akadályozzák a többiek tanuláshoz való jogát. (30 szavazat)45%

Szegregálni kell. Külön a tehetségeseket, külön a lemaradókat. (19 szavazat)28%

Csak a rajz, ének, testnevelés .. órákon legyen integrált az oktatás. (10 szavazat)15%

Minden tantárgyat integráltan kell oktatni. (7 szavazat)10%

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr92251594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyuzsu 2007.12.04. 20:47:03

Na ez az igazán jó kérdés! Nem tudok rá választ adni. Az biztos, hogy sok pénzzel létrehozott szociális/reintegráló intézmények jól jönnének, ahol magasan képzett, megfizetett és elhivatott pedagógusok (gyó-, és szak-), szociális munkások, pszichológusok dolgoznának, egy ember kevés gyerekkel de hosszú ideig foglalkozva.
....majd nyuszika felébredt, és rájött, hogy akeze belelógott a bilibe. (az ötlet egyébéknt nem saját kútfő, imént olvasgattama finn oktatási rendszerről, ott iylesmik működnek. Van is eredménye ugye, lásd PISA felmérés)

Sulifon 2007.12.04. 21:06:15

Gyuzsu! Az én válaszom nagyjából ugyanígy hangzik. Ehhez az úthoz azonban sok pénz kell, átgondolt, hosszú távra tervezett, biztonságos intézményrendszer, amely nem skatulyáz, amely valódi segítséget képes nyújtani. Olyan, amit nem írnak felül négyévente a választási eredmények.

gyuzsu 2007.12.06. 20:45:09

Hát igen. MOst sajnos sok pénz van arendszerben, amit fejlesztők, trénerek és effélék kapnak meg, de valódi pénz nem áramlik be a rendszerbe.
Kéne végre szakmai vita hosszasan, hogy mit is akarunk az iskolával/tól, melyik iskolafok mit jelent, aztán arra építeni egy politikamentes fejlesztést hosszú távra kidolgozva, nem divatoknak megfelelően. És pénz, rengeteg pénz a rendszerbe, pl. megfelelő bérezés formájában, mert rabszolgákkal, nyomorgó pedagógusokkal nem lehet semmit csinálni érdemben.

terepmunkás 2007.12.06. 22:31:16

Nem szoktam Pokorni úr véleményét fenntartás nélkül elfogadni, de abban igaza van - pénz nélkül nem megy. Nem mellékesen az integrációt felvállaló iskolák (akik csak a városszélen kuliznak) - "ömlik be a pénz" szeptember elseje óta várják a plussz forrásokat. Már a pályázati döntés is 3 hónapot csúszott, de a pénz még mindig nincs kint. Egyébként is nagyon nehéz - így meg képtelenség.Gyuzsu igazad van - a trénerek megkapták...
süti beállítások módosítása