Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Királyság, vagy köztársaság?

2008.07.06. 15:33 | Sulifon | 12 komment

  Meg kell szakítanom évi rendes szabadságomat, akkora dolgok történtek az iskolám környékén. A békés lakosság végre elérte türéshatára maximumát. Feltételezem a hirtelen utcára szabadult tankötelezett "királyok" is nagyot lendítettek az ott élőkön, hogy azok könnyebben lendüljenek át magasra helyezett ingerküszöbükön.

  Történt ugyanis, hogy (valószínűleg nálunk - pedagógusoknál - befolyásosabb) valakiknek sikerült elérniük, hogy a helyi tévében élő közvetítésben szerepelhessenek azok a tanítványaink(szinte kivétel nélkül azok a gyerekek szerepeltek, akiknek köszönhető az iskolánk kiürülése, és akik eddig mindenki mással szemben rendkívüli oltalom alatt álltak), akik határtalan önbizalommal pózoltak a kamerák kereszttüzében lakóhelyük utcáján, és ott országnak világnak adták tudtára, hogyan bánnak el azokkal akiken van sapka, és akiken nincs. A műsorban elhangzott az is, hogy ez ellen sem a helyi önkormányzat, sem a rendőrség nem tesz semmit.

  Lássatok csodát! Két nappal később a rendőrkapitány maga vonult ki néhány szekrényre való legénnyel és a kisebbség helyi képviselőjével - szintén az említett televízió kamerái által megörökítve - megejnyebejnyézni az utca (szószerint) lakóit. Szépen megmutatta nekik, hogy kerítéseiken belülről éppoly panorámás a kilátás, mint a közterületre kitett székeikből, elmagyarázta, hogy vagy a parkba menjenek, vagy a kerítéseik mögé. Drága tanítványainkat pedig felvilágosításban részesítette, miszerint Magyarország államformája nem királyság, hanem köztársaság.

Legkedvesebb nyári élményeim közé írta be magát ez a műsor. Örömmel láttam, milyen kezesbárányokká váltak - ha csak néhány percre is - az iskolámat szétzüllesztő "kiskirályok", és a védelmükre szaladó, kiáltozó "öreg királynék" is.

És itt még nincs vége. Igaz, újabb két napnak kellett eltelnie, de megmozdult végre az önkormányzat is. Az az önkormányzat, amelyiket egy évtizede szépen kértük, segítsen!

Ha a híreknek hinni lehet, éppen ezekben a percekben születik megállapodás a rendőrség és az önkormányzat között, amelyben arról állapodnak meg, hogy a lakosság védelmében az említett "királyság" mindegyik utcájában az év minden napjának mind a 24 órájában biztosíttassék a rendőri jelenlét.

Ismét remélek. Lehet, hogy mégis lesz jövőnk? Lehet, hogy megszületik az az összefogás, amely ismét normális mederbe tereli mindennapi iskolás, és iskolán kívüli életünket? Lehet, hogy királyok és alattvalók egyaránt segítő kezekre lelnek?

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr43555749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terepmunkás 2008.07.07. 07:27:16

Jesszus, ezt viccnek szántad ugye? Mert rég elcseszett világ, hol rendőr a rend.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.07.07. 08:57:53

Ugye te sem hiszed komolyan, hogy ez tartós lehet? A nevelésben látom a megoldást, csak sajnos ez nem megy egyik napról a másikra. Terepmukás te is tudod, hogy sajnos ahol nincs rend belső késztetésből, ott csak a "rendőr" jelenleg a "felületi" megoldás. Persze ez nem megoldás, csak sebkezelés. Ott, ahol áramot vezet a szerencsétlen idős parasztember a kerítésébe, ahol a dédikém inkább nem tart se állatot, se kertet már, mert másnak minek, ott nincs rend! Lassan ez már önvédelem lesz...

Sulifon 2008.07.07. 16:12:31

Mind abból indulunk ki, akiket ismerünk, akik körülvesznek minket. Azok a családok, gyerekek, akikről itt szó van, egyáltalán nem az elesettebb fajtából való. Épp ellenkezőleg. Terrorizálják a környezetüket, védelmi pénzekből, régiségkereskedésből, kaszinózásból élnek. Sokkal jobban, mint mi. Nem tettem fel a videókat, mert valamennyire őrzöm itt az inkognitómat, de e-mailben szívesen elküldöm nektek. Ők azok, akik ujjnyi vastag aranyláncokkal, a legújabb BMV-kel, a gyerekek márkás holmikban, az utolsó divat szerinti mobiltelefonokkal játszák a királyságot.
A nevelésben hiszel? Én is. De nem kizárólag az iskolai nevelésben. Amit pedig az iskolán kívül kapnak, annak olyan ereje van, amivel szemben semmiféle iskolai nevelés nem használ. (Lepkefing, ha finom akarok lenni!)
Az a mentalitás, amit a családjaik képviselnek cseppet sem változott jó irányba, pedig évtizedes nevelőmunka van már mögötte. Ránk pedagógusokra azt mondják - gyerek és szülője egyaránt - , hogy "csicskák" vagyunk, amiért bérért dolgozunk.
Ezek a gyerekek sok esetben arról mesélnek, hogy őket azért nem bűnteti meg a rendőr, mert apjuk tudja, melyiket kell megfizetni érte.
Akikről szó van, cigányok. Ez mégsem cigánykérdés! Mert ez egy olyan csoport, amelyik az elesetteket, gyengébbeket, csendesebbeket kihasználja, lenézi, megalázza, igába hajtja. Félelemben tartják a békés állampolgárokat, akár cigányok, akár magyarok.
Az iskolában az utóbbi évtized róluk szólt. Tudni lehetett, hogy a szerencsétlen nyüszítő kis cigánygyerekem azért fetreng minden hónap tizedike körül a földön őrjöngve, mert ez a csapat terrorizálta az őt és három testvérét egyedül nevelő anyját, és hónapról hónapra elszedték a pénzét, amit pedig már alig vártak, hogy legyen mit enniük. És az a gyerek, amelyiknek a szülője ezt tette az anyával, ugyanazt próbálta tenni az iskolában a kifosztott anya gyerekével.
Miért gondolod akkor Terepmunkás, hogy ez csak vicc? Eddig azt éreztük, akkora hatalom van ezeknek az embereknek a kezében, hogy a rendőrök sem mernek velük semmit kezdeni. Azt éreztük, hogy az önkormányzat megfeledkezik arról, hogy a belvárostól pár száz méterre lévő városrészben is laknak polgárai, akiknek természetes igénye, hogy normális körülmények között merjenek végigmenni az utcán, mondjuk a bolttól a házukig vezető úton.
Igenis hiszek benne, hogy meg kell állítani ezt a csoportot! Lehet, hogy ez ismét csak egy pártkampány, lehet, hogy olyan gyorsan hal el a kezdeményezés, amilyen hirtelen bukkant fel, mégis hinnem kell benne! Természetesen tudom, hogy a kérdés ennél sokkal összetettebb, sokkal több oldalról kellene a segítség, de ha tűz üt ki a házban, ugye nem ölbetett kézzel várjuk a tűzoltókat, hanem megpróbálunk pár csepp vízzel is oltani?

Sulifon 2008.07.07. 16:19:44

Még valami! A mi iskolánkból nem a cigány származású gyerekek miatt vitték el a szülők a gyerekeiket, hanem pontosan az említett néhány "terrorista" miatt, akiket tudatosan neveltek arra a szüleik, hogy ilyenné váljanak, és ilyenek is maradjanak.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.07.07. 21:06:37

Azért gondolom, hogy nevelés kérdése, mert azért ilyesmi még látensen sem fordult elő 15-20 éve. Viszont azóta generációk nőttek fel és lettek szülők ebben a nagy "szabadságban". Nem hiszem, hogy a régi rendszerben a rendőrtől való félelem tartotta vissza ezeket az embereket, gyerekeket a hasonló tettektől, sokkal inkább az a minta, amit láttak és megéltek például az iskolában, de sokkal inkább a családokban. Ma nincs ilyesmi, nincs ilyen tapasztalatuk -itt az eredménye. Ezért gondolom, hogy 15-20 év nagyon kemény munkája kell a folyamatok visszafordításához..

Sulifon 2008.07.07. 21:42:31

Igen, teljesen egyetértek Veled Zöldbéka! Nem azért kell a rendőri felügyelet, hogy korlátozza bárkinek a jogait, hanem azért, hogy senkinek se sérülhessenek a jogai.

terepmunkás 2008.07.08. 12:29:15

Rendőrért kiáltunk, pedig a baj máshol van. Milyen az a törvényi szabályozás, s milyen az a törvényhozói testület, amely évek óta nézi, s nem akarja látni a szocpol támogatások visszaéléseit, a fémhulladék bizniszt, a kamatozók üzleteit. amely 18 éves korra emelte a tankötelezettséget, pusztán hogy meneküljön a munkanélküliség közvetlen fenyegetésétől, amely látja az iskola tehetetlen küzdését, s mégsem avatkozik be. Kiáltsunk rendőrért? Nem. Nem rendőrért.A rendőr -lásd szombat - épp olyan eszköztelen mint mi. Kiabálni kell - de másért.

Kisiskolás · http://sulifon.blog.hu 2008.07.08. 15:02:34

Azért az nem árt, ha a rendőr azokon tartja a szemét, akik visszaélnek a szocpol támogatásokkal, akik felszedik - vagy felszedetik! - a vasúti síneket, az uzsorásokon, akik még nehezebbé teszik az amúgy is legkiszolgáltatottabb emberek életét. És természetesen igazad van mindenben. Részletes felvételeket tudok neked küldeni azoknak a családoknak a mindennapjairól, akik luxus körülmények között élnek - igaz, szellemi nihilben, mentális sötétségben - mégis minden támogatást bezsebelnek. Ugyanakkor vannak tanítványaim akik valóban tisztes szegénységben élik mindennapjaikat, mégsem segít rajtuk senki. Ha nehezen is, de kifizetik a tankönyvet, az étkezést. Előbbiek meg fitymálva szórják a szemétbe az ingyen kapott ételt, ellenállnak mindennek, ami kicsit is emberebbé tehetné őket, mert most ők a rendszer "királyai".
Én továbbra is azt mondom, örülök, hogy legalább mozdult itt valami, még akkor is, ha ez úgy kezdődik, hogy RENDŐR! És őszintén remélem, hogy az általad felsoroltak is valóra válnak majd egyszer.
Nem tudom, élünk-e még akkor?!

Juli · http://www.osztalyfonok.hu 2008.07.12. 19:10:04

Szép nyarat, Kisiskolás! Meglátod, minden a lehető legjobban alakul majd körülöttetek.

Sulifon 2008.07.12. 21:52:36

Drága Juli! Annyiszor helyretetted a lelkemet a tanév során, hogy most ezt is készséggel elhiszem Neked, és KÖSZÖNÖM!
Hasonló jókat kívánok, teljen a nyár kedved szerint!

vizus 2008.07.16. 18:32:21

Ne haragudj, Terepmunkás, de ez rossz vicc volt!

Ha egy öreg ember, aki végigdolgozta az életét, nem vetheti be a kertjét, hogy a kis nyugdíjából meg tudjon élni, mert magától értődő módon lopják le, akkor számomra ez több ezer éves civilizációs zuhanás, és én nem vagyok hajlandó ennyit zuhanni.

Az elesettet, a szerencsétlent, a beteget támogatni kell, a bűnözőnek pedig rossz üzletté tenni a bűnt. Előnytelenné. Ne csak tolvajok, de adócsalók se lehessenek királyok. Igazad van, magasabb körökben kezdődik az egész, amiről itt szó van, a piramis alja. Nem tudom, tényleg nem, hol kell kezdeni bontani. politikai stratégia kérdése, nem értek hozzá.
De bontani kell.
És micsoda logikai bukfenc, hogy ne kiáltsunk rendőrért, mert nekik sincsenek eszközeik. Ha rendőrért ordító helyzet van, akkor jöjjön a rendőr, és legyenek eszközei a helyzet kezeléséhez.

Kedves Terepmunkás. Attól még nem lesz rendőrállam egy állam, hogy ha valaki odajön hozzám az utcán, és ki akarja tépni a kezemből a táskát, és én rendőrért kiáltok, a rendőr odalép, és az ellenálló tolvajjal szemben fizikai erőszakot alkalmaz ( akkorát vág rá a gumibotjával, hogy az eszméletét veszti, esetleg maradandó sérüléseket szerez ) Ha pedig csoportosan rohannak rá rendőrökre, a közösség képviselőire magukból kikelt emberek, akkor a rendőr józanul felmérve, hogy ilyen túlerő ellen nincs más megoldás, lőni kezd, ha lehet lábra, vállra, ha nem lehet, ahová tud. és esetleg néhányan meghalnak, mert rendőrökre támadtak.

Igazad van. A példámban többször is hivatkoztam a rendőrre, mint a közösség képviselőjére, megbízottjára. De nincs ilyen közösség, közösségtöredékek vannak, és a törvényeségünket meghatározó erőcsoportok hatalma bűnön alapul, bűnös nyerészkedésen, adócsaláson, kartelltörvénysértésen, stb.

Megint csak nem tudom, akkor hol kell, hogyan kell megbontani ezt a piramist. De viccre venni azért talán mégse kellene. (Még ha keserű is az a vicc.)
Nem vagyok rendészeti szakember,

vizu · http://www.freeweb.hu/szavaiistvan/ 2008.07.16. 19:35:04

Kedves Terepmunkás! Bocs, megint hülye voltam, nem néztem a hozzászólások dátumait, te nem arra mondtad, hogy viccel, amire én gondoltam, amire mondtad, az meg fél órán át nem jött be. De, a többit, amit mondtam, azt sajnos tartanom kell.
süti beállítások módosítása