Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Fékevesztett lélekszakadás

2009.04.05. 01:12 | Sulifon | 1 komment

Címkék: statárium az iskolákban fizetetlen helyettesítés időszakosan összevont osztályok esztelen takarékosság

Lassan egy hónapja folyik a költöztetésünk. A héten ránk is sor került. Feldúlva a régi fészek, kívül-belül idegen az új. Hétfőtől már odakényszerülünk. Azzal vígasztalom magam, hogy én már nem is iskolában dolgozom, mert az egészen biztos, hogy nem lehet Magyarországon még egy hely, ahol ennyire semmibe veszik a tanévet, a tanítási idő sérthetetlenségét. Semmibe veszik a gyerekeket, akik most már túléltek itt törököt is, tatárt is. Ez tehát itt nem iskola, hanem harcmező, ahol időnként elvonulhatok kis csapatommal egy-egy órára, és olyankor teljesen megszűnik számunkra a külvilág. Ez jó. Mert a külvilág igazi háborús övezet. Az aulában hetek óta feltornyozott bútorhegyek porosodnak, egy majdani aukcióra várva. Már a látszatra sem adnak. Szülők, gyerekek jönnek mennek el mellette. Kilakoltatásunk a mindennapok természetes velejárójává vált.Nagyjából úgy érzem magam, mint a hosszú háborúba belefásult katona az utolsó bevetésen. Nem számít már, hogy merről süvít a golyó, és az sem, hogy eltalál-e. Majd ha elcsendesül a csatatér körülöttem, akkor tudni fogom, hogy VÉGE.

De a háborús naplót most már nem hagyom befejezetlenül.

Mentálhigiénés foglalkozás gyanánt ott van nekünk 2-3 hetente egy-egy értekezlet, ahol még véletlenül sem esik szó szakmai kérdésekről. Amolyan postás-játék zajlik, amelynek lényege, hogy iskolavezetőnk próbálja elénk tárni jelenlegi igazgatónk(valódi Big Brader,  számunkra láthatatlan is egész évben) üzeneteit. Ezek egytől egyig a pénzről szólnak, tartalmi munkára vonatkozóan egyetlen halvány utalás sincs.

  • Helyettesíteni kell, de helyettesítést nem fizetnek, mert nincs pénz.
  • Aki táppénzre megy, annak ingyen le kell dolgoznia a táppénzes időre eső óráit.
  • Mostantól minden tanerő köteles fél órával korábban érkezni az iskolába.
  • A negyven órába minden belefér.

Nem kell sokat töprengenem azon, melyik mondatot hallottam legsűrűbben mostanában. A munkáltatónak joga van...kezdetű golyószórót puffogtatják itt mostanában. Dolgozunk duplán, mert IPR programot ugye nyertek nekünk. (Persze ezzel kapcsolatos dokumentumot egyet se láttunk, egyetlen megbízási szerződést se, mindent szóban rendelnek el nálunk...) Ebben is csak az a lényeg, hogy a dokumentumokat hibátlanul elkészítsük, mert az áldatlan állapotok között bizony már helyet is alig találunk a megvalósításhoz, de ez nem is érdekel errefelé senki "felelős" embert.

Kértük, hogy ezt a sok "értelmes" új szabályt vessék már papírra nekünk, hogy meg tudjuk jegyezni valamennyit, mire az volt a válasz, hogy Big Brader csak azt üzente, nincs pénz, oldjuk meg. Iskolavezetőnk hogyanra vonatkozó kérdésére viszont azt válaszolta, ez az ő dolga, törvénytelenségre ne várjon javaslatot "papíronigazgatónktól".

Tavalyi menyasszonyunk elárvult negyedikeseinek maradékát félévkor faképnél hagyta jeles kolléganőnk, aki mellesleg az én tavalyi napközis párom volt. Tudtuk róla mennyire nem érdekli a gyerekek sorsa, milyen lelkiismeretlen munkát végzett már a tavalyi évben,  a tanév elején mégis visszavették. Most ismét elment,de ezúttal felmondott. Félév óta újabb megpróbáltatások várnak szegénykékre. A takarékosság jegyében most nem vettek fel helyettesítő tanerőt, mert az nagyon drága! (Mondjuk arról fogalmam sincs, hogy a lelépett kolléganők tervezett bére hová lett?) Ehelyett visszahívtak két prémiuméves kolléganőt. Egyikük a tavalyi menyasszony dolgozója volt, másikuk a miénk. Ahogy annak idején nem fogadták kitörő örömmel a prémiumévekre kényszerítést, most legalább annyira ódzkodtak a maradékosztályban való tanítástól. Ki is használnak minden adódó lehetőséget, hogy távol maradjanak. Iskolavezetőnk szerint, mivel nekik táppénz nem jár, ezért elég, ha beteget jelentenek, azt mindenkinek el kell fogadnia. Nagy előnyük viszont, hogy fizetni sem kell nekik akár jönnek, akár nem. Amikor ők úgy döntenek, hogy nincs kedvük dolgozni, olyankor ezt általában onnan tudjuk meg, hogy szegény árvák még nyolc órakor is a folyosón figyelgetik, vajon ki szedi össze őket aznap. Ilyen esetekre az az utasítás, hogy a párhuzamos osztállyal kell összevonni őket. Napokig is eltart egy-egy ilyen összevonás. ÖVH. Ez kerül a naplóbeírás mellé. Összevont helyettesítés. Mire jó ez? Megmondom. Arra, hogy egyik osztály se haladhasson háborítatlanul. Ugyan milyen óra az, ahol perpillanat dől el, hogy nem matematika lesz, hanem környezet, és ráadásul teljesen más könyvből, más tanmenet szerint haladnak az anyagban.

Persze nemcsak a negyedikben fordul ilyen elő, hiszen nálam is volt vendég osztály egy hétig, amikor táppénzre ment az osztályfőnökük. Tiszta szerencse,hogy nekünk még könyvünk sincs(kompetencia alapú szövegértés-szövegalkotás), mindig én szerkesztem az órák anyagát, így a hét második felére egészen jól össze tudtam hangolni a két osztály feladatait. De azért mégis vérlázító dolog ez az őrült takarékosság.

Van kolléganőm, aki egész évben szorgalmasan helyettesít, szinte minden héten, mert a nála betanító nyelvtanár, testnevelő, informatikus hiányzik. Ha ilyenkor meg meri kérdezni, hogy fizetik-e a helyettesítést, sokáig issza a levét bátor kérdésének.

Olyan is előfordult - miután vezetőnk a nemfizetést azzal indokolta, hogy nem szakszerű helyettesítés, hanem "megőrzés" van takarékosság címén - , volt kolléga, aki bement egy ilyen alkalommal helyettesíteni, és amikor megkérdezték a gyerekek, hogy mit fognak csinálni, a kolléga azt válaszolta: nézzük egymást. Elítélendő? Kinek, ahogy tetszik.

A hírek mostanában arról szólnak, hogy a legtöbb iskolában jelentkeznek ezek a problémák. Nemrégiben rendeztük meg azt a városi versenyt, melyet már hosszú évek óta a mi iskolánk bonyolít le. Ezen hagyományosan a város minden iskolájából indítanak egy-egy csapatot. Az idén azonban az egyik iskola csapata hiányzott, ott volt viszont a tanáruk, aki elmesélte, azért nincs idén iskolájából versenyző, mert ő most amolyan "perszona non grata" az iskolájában, ott tolnak ki vele, ahol csak tudnak. Többek között erről a versenyről is csak akkor szóltak neki, amikor már biztosak voltak benne, hogy nem tudja megszervezni az idő rövidsége miatt. Miért a kitolás? A kolléganő munkaügyi bírósághoz fordult a kifizetetlen helyettesítések miatt. (Ő nem ugyanahhoz a fenntartóhoz tartozik, ahova a mi.)

Mindannyian tiltakozunk valamilyen módon. Én is. De soha nem a gyerekek irányába ható dolgokkal. Ugyan ki védhetné meg őket a sok őrültségtől, ha nem mi, akikre nap mint nap számítanak. Más módot kell találnunk!

A fent leírtak azonban csak apró-cseprők. Arra valók, hogy káoszt generáljanak, ami elfedi a valóságot. Az igazi okról, a nagy sunnyogásról, ami a dolgok mögött van, amiért ilyen hosszú agóniára ítéltek minket, és amiért el kell viselnünk ezt a sok megpróbáltatást hamarosan hírt adok. Ha fejemet nem veszik addig.

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr171040431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IZs 2009.04.06. 10:41:52

Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egyszinten, közben persze dől a sajtóból az esélyegyenlőség, pozitívdiszkrimináció, a gyerek mindenek felett álló érdeke és a többi rizsa....
De "remélem" a hábosús napok közben a továbbképzéseken sok hasznos és alkamazandó módszert tanultok!
Sok erőt és a diákok háláját kívánom a hátralévő napokra.
süti beállítások módosítása