Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Bélyegek(1)

2007.10.07. 22:21 | Sulifon | Szólj hozzá!

Címkék: szegregáció szabad iskolaválasztás

Kertesi Gábor és Kézdi Gábor tanulmányából kiemeltem néhány gondolatot.
Hungaricum: teljesen szabad iskolaválasztás
- Ezzel nem lehet vitatkozni, ez tény!
A szegregáció decentralizált mechanizmusok által is kialakulhat: erre legjobb példa az a világviszonylatban is ritka kivételnek tekinthető hazai szabad iskolaválasztási rendszer.

 - Jé! Ezt ilyen okosan megfogalmazták már hozzáértő emberek? Mindenki tisztában van vele, hogy a rendszer generálja a szegregált iskolák létrejöttét? Minden közszereplő azzal kampányol, hogy meg kell szüntetni a szegregációt! Nincs itt valami súlyos ellentmondás?

 

A szegregált iskolákban három egymással szorosan összefüggő mechanizmus is a tanári és tanulói teljesítmények csökkenésének irányába hat: egyrészt a tanárok túlterheltek ezekben az iskolákban, mivel sok a „problémás” gyerek, ezért eleve visszavesznek a teljesítmény-követelésükből.

 

- Ez csak annyiban igaz, hogy az a kisgyerek, aki ún. "alacsony státuszú szülők gyermeke"-ként már az óvodába is nagy lemaradással került, ott esetleg a "kezdeményezés"  típusú foglalkozásokon önként nem vett részt, az óvónő pedig nem erőltette (esetleg örült, hogy nem zavarja jelenlétével a biztos családi hátterű gyerekek munkáját), annak a kisgyereknek évek kellenek, hogy bepótolhassa a lemaradást. Ilyen értelemben nem lenne etikus ugyanolyan követelmények elé állítani, mint átlagos - vagy átlag fölötti - teljesítésre képes társait. De azt, hogy ez a csökkentett teljesítmény-követelés minden gyerekre érvényes legyen  egy ilyen iskolában, meglehetősen rosszindulatú feltételezésnek tartom.
  Ami a túlterheltségünket illeti, valóban igaz, és a későbbiekben még ki fogok térni az okaira is.

 

Másrészt ezen problémás gyerekek összezsúfolása kialakít egyfajta szubkultúrát a tanulók között, amelyben éppen a nem-tanulás, a deviáns viselkedés lesz a „menő”, a viszonyítási pont.

 

- Ez valós veszély! Ellene valódi integrációval lehetne védekezni. Mit is jelent ez? A deviáns viselkedésű tanulókból egy átlagos osztályba 2-3 főt lehet elhelyezni. Miért nem így van? Erre is vissza  fogok még térni!

 

Harmadrészt a tanárok munkaterhelésének növekedése ezekben az iskolákban nem jár együtt a bérek hasonló emelkedésével: ugyanannyit keresnek, mint a „könnyebb” helyzetben levő iskolákban tanító kollégáik. Ez azt eredményezi, hogy a piacképesebb, „jobb” tanárok elhagyják a szegregált iskolát (miért is maradnának?), s azok maradnak, akik máshol esetleg nem versenyképesek.

 

- Ez bizony fájt!!! Ezek szerint nem vagyok máshol versenyképes, jó tanító. Sőt, a kollégáim sem. Nem érdemes ezzel a gondolattal vitatkozni, hiszen mint minden általánosítás, ez is éppen annyira igaz. De az tény, hogy nehéz elfogadni, hogy amikor még biztos családi háttérrel rendelkező, átlagos képességű gyerekeket tanítottam, akkor senki nem bélyegzett meg ezzel.

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr63189482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása