Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Kinek, kinek ami jár

2008.09.05. 00:00 | Sulifon | 29 komment

Címkék: segélyezettek deviancia az iskolában

Bemutatom a famíliát, amelyik - abszolút jogszerűen - szétverte az iskolánkat. Remélem nem lep meg senkit, hogy a galériának a Pofátlanok címet adtam. Egy évtizede rombolnak gátlástalanul. Tökéletesen magabiztosak, senki nem állíthatja meg őket. Munkahelyük nincs, sem a férfiaknak, sem a nőknek. A hivatalos verzió szerint segélyből élnek, mindannyiukat ingyen etettük/etetjük, ingyen kapták/kapják a tankönyveket. Több pénzt juttat nekik a magyar állam havonta, családonként,  mint amennyit én egy havi munkával keresek.

Az alábbi kép jobb és bal szélén álló két istenverte kölyök belépésével indult el a lavina az iskolában. A rendes családok fejvesztve vitték el a gyerekeiket, helyükre tódultak a város deviánsai. Hiába kértük egy évtizeden át a fenntartót, ne az iskolában keresse a bajok okát, szüntesse meg a törvényen kívüliek randalírozó életmódját az épület körül, nem segítettek. Mára nagy a baj, most már próbálkoznak rendőrrel is, de már késő. A késlekedést most már az egész város meg fogja szenvedni.  A farkaskölyköket tanító pedagógus tehetetlenségét hozzá nem értésnek bélyegezték . (Még iskolán belül is. Ugye milyen lojálisak vagyunk egymáshoz?) Ám a "segítségére" küldött okosok, a nevelési tanácsadó munkatársai, a pszichológusok, a pszichiáter, az iskolavezetés mind csak a palánk mögül prédikált(pedig mind tudta, hogy amit mond, az köszönő viszonyban sincs azzal, amit gondol). A két kölyök fékezhetetlen volt, és maradt is. A bűnöző életmódot folytató édesapa (lent balról a második) sokáig csak messziről szemlélte drága gyermekei cseperedését. Még arra is rávették szerencsétlen kolléganőmet - miközben azokért a gyerekekért fájt a szíve, akiket nem tudott megvédeni, az osztályában megtartani - , hogy levelet írjon a bűntetésvégrehajtó intézetbe, miszerint a gyermek antiszociális magatartása valószínűleg annak tudható be, hogy a jóédes apja nincsen mellette, ezért mielőbb elengedni szíveskedjenek. Mert ma Magyarországon mindent el kell viselni annak, aki pedagógusnak szegődik. És a gyerekek közül is csak annak van joga, aki feldúlja egy-egy osztály életét. A többinek viselnie kell, vagy menjen Isten hírével. A két kölyök ma is a mi iskolánk "tanulója". Volt olyan év, amikor külön pedagógus foglalkozott egyikükkel egész délelőtt, hogy az osztály valamicskét haladni tudjon. Annyi pénzt egyetlen tehetséges gyerekre sem pazaroltunk, mint rájuk. Ma már tisztán látszik, felesleges volt. Érkezésük óta a klán gyerekei ellepték az iskolát, a várost."Királynak" neveli őket a családjuk, törvényen kívülinek. Nem egyszer fordul elő, hogy a családi szociokultúra szellemében lenéző, lesajnáló véleményt fogalmaznak meg rólunk, pedagógusokról, mert e szerint mi csak "csicskák" vagyunk, akik az általuk leglenézettebb dolgot műveljük, bérért dolgozunk.

Ne legyenek kételyeid, kedves Olvasóm, amit alább látsz, az színarany. Segélyből. Az adódból, kedves bérből élő! Ha jól kinyitod a szemed, a kristálygömb is ott van, amiben a jövőnket láthatod!(A tiédet is!)

Ürítem poharam arra a sok fafejre, amelyik nem lát a szemétől!

 A mai Magyarországon a becsületes magyar, német, cigány és hottentotta a kisebbség, amelyiknek nincsenek jogai, csak kötelességei, és amelyik joggal érezheti, hogy az állam csak kizsákmányolja, megsarcolja a Pofátlanok - és a maga - javára. Ennél a galerinél nem vizsgálják a vagyonosodást, nem jár hozzájuk szociális munkás(be sem engednék), nem kell adózniuk a karácsonyi ajándék után, nem kell sorban állniuk sem az orvosi rendelőben, sem másutt. Van viszont sofőr, takarítónő, magántanár(akad olyan szerencsétlen, amelyik elvállalja, és szerencséje van, ha nem fizetés nélkül dobják ki). És van törvény, ami őket védi, minden körülmények között. És van segély, mindenfajta. Meg BMW, meg Mercedes, meg hamis festmény, meg régiség, meg szaporulat. És hangerő, meg túlerő, meg erőszak. Farkasok. Törvényen kívüliek. Jogosultak.

Két becsületes cigány család gyermeke jár az osztályomba. Tisztes szegénységben élnek, mindegyiküknek mindkét szülője dolgozik. Miután az idei évben megszigorították - az állami kinyilatkoztatás szerint - a segélyek kifizetését, csak ők ketten nem részesülnek sem étkezési, sem tankönyvsegélyben. 

A galeri gyermekeiből is van nálunk szép számmal. Ők minden nemű fizetési kötelezettség alól fel vannak mentve. Belőlük él viszont az iskolai büfés. A rosszabb napokon is ott hagynak minimum 4-500 forintot, az ingyentízórai, uzsonna meg gyakran végzi a kukában.

Ha az Isten is megsegít, mi hamarosan megszabadulunk a farkaskölyköktől. De tankötelezettségük még évekig nagy megpróbáltatást jelent majd sok-sok gyereknek, azok szüleinek és pedagógusainak. A szakképző iskolák azt hiszik, a tavalyi iskolabotrányoknál rosszabb már nem jöhet. Sajnos ki kell ábrándítanom őket. A legnagyobb sztoripalánták még csak most kelnek útra. Őszintén remélem, nem állnak majd meg a középiskolák szétverésénél, megkeresik majd azokat is, akiknek azt is köszönhetik, hogy farkaskölykökből farkasokká válnak, azokat, akik gúzsba kötötték a nemzet napszámosait, a tanítókat, tanárokat.

 Találós kérdés! Mi ez?

 Kíváncsian várom a helyes választ!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr51648392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.09.06. 08:02:33

Azt nem tudom, hogy mi az: tippjeim vannak, talán királynői korona a 17 éves lánykának, hogy túljutott a 4. osztályon (ez csúnya volt)! Ám jártam én is cigánypalotában, csatoltam le ott a srác kezéről fiam, harmadszorra is lenyúlt, óráját és ekkor már nem szép szavakkal (korábban gyerekeim megverései kapcsán még azzal kértem) fenyegetőztem, mert itt már csak az erőszak segített... Még mindig mi vagyunk többen és ha gyávaságunkon felülemelkedve megálljt tudnánk parancsolni nekik (meg oktatáspolitikusanknak -és még mehetünk tovább is), akkor talán egy élhetőbb világban tengődnénk...

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.09.06. 09:32:53

Mellesleg: tudod, hogy ezzel rasszistának fognak kikiáltani?
Nálunk meghírdette ismét az önkormányzat az ösztöndíj-pályázatokat: romáknak 3,00-től már jár (nem is kevés) és minden iskolatipus, minden évfolyamán. Magyarnak csak az ált. isk. 4. évfolyamán 4,4-től, középiskolában szintén 4,4-től. Kérdés: miért? A romák ezek szerint "butábbak"?- mert ezt sugallja a dolog. Vagy annyival rosszabbul élnek a szintén munkanélküli szülők mellett, elvált, csonka családban nevelkedő HHH-s gyerekeknél, akiknek szülei nem tudnak "ügyeskedni", mint ők, mert másképpen szocializálódtak?
Bennem csomó kérdés velük kapcsolatban évtizedek óta, ezért mentem el a tanácskozásukra. Kiváncsi voltam, ők mit akarnak tenni? Utána sem lett jobb sajna a véleményem...

Sulifon 2008.09.06. 11:35:52

Soha nem voltam rasszista. De természetesen tudom, hogy most olyasmiről írtam, amiért majd sokan szeretnének agyoncsapni. És tudod mit mondok? Ez az írás nem a fotón látható emberek ellen íródott, hanem éppen azok ellen, akik most agyoncsapni készülnek engem. Az ő fejükből kellene kioperálni azt a darabkát, amelyik ehhez a torz állapothoz vezetett. A képen látható deformálódott világ következménye valaminek, ami azért alakulhatott ki, mert mi, és a hozzánk hasonlóan gondolkodók mindig csendben elfogadtuk a körülöttünk fejlődő, egyre erőteljesebben torzuló világot, mert úgy gondoltuk, ekkora ostobasággal képtelenség felvenni a harcot. Rosszul tettük/tesszük. Most van az a pont, ahonnan már nagyon-nagyon nehéz lesz visszafordítani a szekeret. Itt sürgősen cselekedni kell, méghozzá okosan, és mindannyiunknak, akik eddig hallgattunk. Az ország csendesebb felének, akik között egyaránt vannak cigányok, magyarok, svábok, hottentották.

A találós kérdést majdnem jól fejtetted meg, de még nem árulom el a helyes választ, hadd gondolkozzanak rajta mások is.

gyöngy 2008.09.06. 14:26:33

Szerintem a kis"drága" most végezte el az óvodát.

Sulifon 2008.09.06. 15:49:30

Nem, ez még mindig nem a helyes válasz.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.09.06. 19:03:14

Poénkodás nélkül: szerintem ez ballagási ajándék vagy a helyi romaközösség valamilyen "tisztségének" jelképe?
Amúgy meg igzad van: kiabálni kellene, de ehhez értelmiség is kellene, meg tenniakarás és nem közöny, apátia, beletörődés. Kikkel és kihez akarunk mi kiabálni?

Sulifon 2008.09.06. 19:18:30

Nem, nem ballagási ajándék.

Amúgy pedig teljesen biztos vagyok abban, hogy igazam van. Néhány év múlva, ha így haladunk tovább, jóérzésű, békére és biztonságra törekvő ember nem meri majd közoktatási intézménybe iratni a gyerekét. A szegényebbeknek marad a magántanulóság, szülői, nagyszülői felkészítéssel és kísérettel a félévi, év végi vizsgák idején, a jómódúaknak pedig a zártkörű magániskolák szigorúan őrzött világa.A deviánsoknak, lumpeneknek pedig az állami közoktatás, ahol a tanárnak golyóálló mellény, meg rohamsisak lesz a kötelező munkaruhája. Effelé haladjunk? Nem kellene most azonnal megállítani ezt a folyamatot?

Sulifon 2008.09.06. 19:20:54

A legfontosabb kérdésedre majdnem elfelejtettem válaszolni. Kihez kiabálok? Mindenkihez, akinek van féltenivaló gyermek a családjában!

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.09.06. 19:46:23

Kedves Kisiskolás!
Ez már most is így van!!!

Juli · http://www.osztalyfonok.hu 2008.09.06. 19:53:22

Sokféle megállítandó folyamat van a közoktatásban. Látom, Kisiskolás, Te is látsz fantáziát a Hanger-fél problémafában. A mi ki szerveződő csapatunk kész lenne az aktivizálódásra. Ha valamennyien segítetek, a valóságot ábrázoló látlelet akár annak a bizonyos problémafának a formájában is kimutatható, és továbbvihető lenne. Kiindulásul van nekünk egy fél Swot elemzésünk is a honlapon (erősségek, gyengeségek), persze még van mit mélyíteni azon is.
Nem akarok belenyugodni abba, hogy nem hallatszik a hangunk. Kell, hogy legyen továbblépés! A kongresszus, már mint a nagy és reprezentatív mintha zsákutcába futott volna. Egy rendes elemzés sem jelent meg róla, pedig már egy hét is eltelt a lezárás óta. Hol van az állásfoglalás? Nem mintha sokat várnék tőle, de legalább viszonyulni lehetne hozzá. Pedig korábban mennyit kaptam a fejemre, hogy csak "fikázom" a rendezvényt, és cserben hagyom a szervezőket. Most hirtelen hová tűnt a díszes társaság? A szakma krémje? Miért nincsenek itt, hogy például az általad felvetett gondot (és a többit, ami akár például a mi virtuális diskurzusunk során is kirajzolódott, meg amit most a rosszul tanítás hetéhez kapcsolódva feszegetnek a kollégák az iskolaépületek állapotáról meg a művészeti nevelésről) megvitassák velünk?
Mit gondolsz, mit gondoltok van esélye annak a bizonyos közös problémafának?

IZs 2008.09.06. 20:45:42

A kérdéses tárgy szerintem keresztelő ajándék lehet, az első szülött fiúnak, unokának.
Nem értek veled egyet,mert a fotón láthatóak ellen is fel kell lépni, ha más nem az APEH, mert csalt és lopott, valamint az gyerekvédelem mert gyerekeiből farkaskölyköket nevelt, és kódolta a börtönt és boldogtalanságot az életükbe, mert hiszem, egyszer még rendezettebb világ lesz itt is (talán megélem), ezek a farkaskölykök, ha mindent készen kapnak, és nem tanulnak meg küzdeni-ügyeskedni, felélik a vagyont amúgy dzsentrisen, és egy stabil, önmagát védő polgárok országában nem tudnak ismét az őseik módján élősködni és rabolni.
Benne vagyok egyénként, kiabáljunk és Hanger ötlete is megvéve.

Sulifon 2008.09.06. 20:56:12

Szerintem nagyon is van esélye! A fa, mint szimbólum, képszerű, megragadja a tekintetet. Ha mindannyian aprólékosan, minden részletre odafigyelve felépítjük oktatásunk problémafáját, akár egy civil szerveződés zászlaja, jelképe lehet. Meg kell szólítani vele azokat a szülőket is, akik józanul gondolkodó emberek, akik pontosan látják - és szenvednek tőle - a közoktatás bajait, akiknek minden szempontból érdeke egy nyugodt, biztonságos, kiszámítható közoktatás, és akik jelenleg éppoly tehetetlennek érzik magukat, mint mi, tanítók, tanárok, iskolavezetők. Ennek birtokában mi magunk szervezhetnénk meg egy nk8-at(nem holnap!), nem fizetőset, hanem olyat, amelyiken gyakorló szülők és pedagógusok vennének részt, olyan tömegben, amelyet már nem hagyhatna figyelmen kívül sem az oktatásirányítás, sem a kormányzat, sem a fenntartó önkormányzatok. Ehhez viszont nagyon körültekintő szervezés, világos célok, és főleg egy hittel és szakmai tudással felvértezett csapat kell, amelyik képes arra, hogy tartsa az irányt.

Sulifon 2008.09.06. 21:01:14

Kedves IZS! Nyertél! Ez bizony egy csecsemő koronája.A koronázáson hatalmas felhajtás volt, zenekarral, országosan sztárolt énekessel. Képzeld, milyen faramuci helyzet, azok a kölykök, akik egy hétig dőzsöltek a koronázási szertartáson, az iskolában másnaptól ingyenebédért álltak sorba.

IZs 2008.09.06. 22:57:09

Valami ötlet, hol olvashatok erről a problémafáról? minőségbiztosítás vagy mi a bánat címen?
belőlem a vasorrú bába gonoszsága jönne elő, valószínüleg nem tudnám megállni megalázónak szánt beszólás nélkül az ingyenebéd kérést, és lehet másnap már megszólalni se mernék, nem beszólni , ebből is látszik milyen ostobaság nem az iskolára bízni a kinek jár eldöntését, hanem egységes szabályokba gyömöszölni országosan mindenkit, persze egyik mondat a gazdaság " kifehérítéséről" szól, lássuk be van mit, a másik mondat mintha nem tudna a fekete, be nem vallott jövedelmekről és csak a hivatalos bevételek alapján segélyez. Azthiszem német találmány , az építési engedélyhez csatolandó igazolás, miból is épül a ház? ez talán nálunk se sértené a személyiségi jogokat, de még hitelt is hirdethetnek úgy, jövedelem igazolás nélkül is elhiszik van annyi fekete pénze, hogy tudja fizetni a törlesztést.
Szerinted a kiskölyköknek lesz annyi esze-tudása-finesze, hogy fenn tudja tartani a megszokott életszínvonalat akár munka nélkül is, vagy ők már tisztalappal indulnak és "tisztes" tőkésként fognak vagyont gyarapítani? Ez a sok kiló smukk kamatos pénzszerű "üzletből" van vagy narkó vagy simán bünőzés-kocsilopás-rablás?

Sulifon 2008.09.07. 00:05:37

Kedves IZS!
Megalapozott sejtéseim vannak ugyan a sok kiló smukk eredetéről, ahogy Neked is, mégsem ez izgat igazán, hanem az, hogy akinek ez a dolga, a különböző hivatalok MIÉRT nem érdeklődnek effelől?
Milyen alkuk vannak a háttérben, amitől ez a jelenség tabu? Ráadásul ezek az emberek szemérmetlenül kérkednek ezzel a hirtelen jött gazdagsággal, úgy viselkednek, mintha ég és föld urai lennének, ugyanakkor kiverik maguknak az összes segélyt, ami létezik és ez nem szúr szemet senkinek.
Ami a gyerekek jövőjét illeti, valószínűleg lesznek közöttük - elenyészően kevesen - , akik "tisztes" tőkésként fognak vagyont gyarapítani, de a tanult módszereket sem ők, sem azok nem tudják majd levetkőzni, akik kevésbé "tisztes" életet élnek majd. Az iskolának az ő esetükben semmiféle nevelőereje nincs. Kizárólagos és mély nyomokat az "otthonnak nevezett" környezet hagy bennük.
A problémafáról Hanger blogján, az oktatás-filozófia blogon olvashatsz.

terepmunkás 2008.09.07. 17:15:08

Én most szomorú vagyok. Az ünnepek megéléséről sokat és jól írtak, írnak, s nem gondolom, hogy Te vagy bármelyikünk nem ismerné. Lehet a család olyan, de így, ezért kikockázni - nagyon nem stílusos. S ahogy egyébként Te is írod, a dolog máshol barkácsolódott el. Kérem tehát a következő blogban kikockázni az illetékes önkormányzat szociális és gyámügyi előadóját, a törvényhozás nagyjait és kicsinyeit, a megalkuvó önkormányzati tisztviselőt, aki nem akarja a kiabálást a hivatalban , inkább megítél mit lehet, a sok háromgyerekest, ki nem is oly rosszul él, s mégis elviszi év elején az ingyenkönyvet, s félárat fizet az iskolai menzáért. Kezdheted velem.

meseszép 2008.09.07. 17:56:16

kedves terepmunkás!
elhiszem a bánatodat, de ezt kisiskolás éli meg, és a kollégái. ők nézték, nézik végig ezt a folyamatot, ők szenvedik meg. az önkormányzati felelősök "kikockázása" azért nem került ide -gondolom, bár nem tudom -, mert a pedagógusnak nem velük van napi kapcsolata. és valahol el kell kezdeni a tiszta beszédet. kisiskolás itt kezdte. és mi?

terepmunkás 2008.09.07. 20:02:16

Ez nem tiszta beszéd.Elkeseredett, tehetetlen harag. Értem - meg nem értem.

Sulifon 2008.09.07. 22:04:12

Kedves Terepmunkás! A stílusérzékemet nem elveszítettem, hanem a sarokba hajítottam. Sajnálom, hogy nem vetted észre, de ez a blogbejegyzés éppen az önkormányzatok szociális és gyámügyi előadóiról, a törvényhozás nagyjairól és kicsinyeiről, a megalkuvó önkormányzati tisztviselőről szól. Ezek az emberek gátlások nélkül élnek, törvényen kívülinek érzik magukat, és ami még nagyobb baj, ebben a szellemben nevelik a gyerekeiket is, amivel teljesen ellehetetlenítik őket, hiszen minden békére, biztonságra, emberi szóra vágyó messze elkerüli őket. Persze csak akkor, ha teheti. De az a kisgyerek, akit naponta félrelöknek a büfé előtt, mert ők aztán nem állnak sorba, nem tudja ezt megtenni, bármennyire szeretné is.
Szerinted rendjén van ez? Rendjén van, hogy a többi gyerek azt tapasztalja az iskolában, hogy az ő erőszakos viselkedésükkel szemben szép szóval nem megy semmire? Rendjén van, hogy bármelyikükkel szót kell váltanom - mindegy, hogy felnőtt, vagy gyerek - görcsbe rándul a gyomrom attól, ahogyan és amit mondanak, tesznek? És ezzel nem vagyok egyedül. A város összes iskolája attól retteg, nehogy náluk kopogtassanak, mert tudják, attól a perctől végük van.
Nem értem, miért mondod, hogy ez nem tiszta beszéd. Tévedsz, ha azt hiszed, elkeseredett vagyok. Nagyon is megbékéltem a helyzettel. Én még itt vagyok nagyjából egy évig,utána pedig nem fog fájni a fejem miattuk.
Nem értem azt sem, milyen párhuzamot véltél felfedezni a háromgyerekesek támogatásaival. Semmi baj ezzel. Ha a törvény úgy rendelkezik, hogy a háromgyerekesek részesüljenek valamiféle juttatásban, akkor minden háromgyerekes kapja meg azt.
Visszatérve a Pofátlanokhoz. Majdnem biztos vagyok benne, ha közéjük születtem volna, pontosan úgy tennék, ahogy ők. Kihasználnám, hogy elmehetek a végtelenségig, akkor sem állít meg senki. Erőszakos lennék, műveletlen és gátlástalan. Magamtól nem ébrednék rá, hogy a társadalom miért nem fogad el, miért az én gyerekemmel van folyton baj az iskolában, miért az én házam körül járkál a rendőrautó. Ha születésemtől ebben élnék, ezt tartanám természetesnek és azokat hinném nem normálisnak, akik nem így élnek. Nézőpont kérdése tehát, hogy melyik oldalon állnak a nem normálisok. De miért kell az oldalakat ennyire élesen megtapasztalni?
Milyen esélyegyenlőség az, ahol más jogok illetik meg az egyik embert, mint a másikat. Szerinted egyedül én érzem tarthatatlannak ezt a helyzetet? Mert pusztán magam miatt nem jutott volna eszembe szót emelni.
Befejezésül még az ünnepről - hiszen ezt is nehezményezted - csak annyit, semmi baj azzal, hogy ünnepelnek, és ahogy ünnepelnek. De! Szerinted két munkanélkülinek miből telik keresztelő aranykoronára? Ha tudod a választ, feltétlenül tájékoztass!

terepmunkás 2008.09.08. 20:29:36

Sorjában. Tehát nem a famíliát mutattad be aki szétverte az iskolátokat, hanem a rosszul működő szociálpolitika tévutasait...jól értem? Két munkanélküli aranykoronája éppen onnan van, mint a minden városban, településen megtalálható vállalkozó családnak, akinek vállalkozása jogszerűen könyvel nulla bevételt, s felveszi ugyanazokat a támogatásokat, mint fent. Csak nem aranykoronára költi, hanem pl. magánórát vesz az iskolai tanítónénitől. Ugyanazok a jogok illetik meg mindkét szereplőt. Hogy jön ide a három gyerek? Nos úgy, hogy magamról tudom, hogy jóval több a családom jövedelme, mint a mellettem dolgozó kollégámé, s mert ők csak két gyereket nevelnek, ő fizet. Én nem, ami nekem jó, de mégis furcsa hogy minket többel támogat a rendszer. Ami a "királykodást" illeti - van, de persze hogy van. Itt is. Külön ügyeletes kolléga az iskolai büfé előtt. Polgárőrség megkérve és felrendelve rendezvényeken. És ismerős a görcs is ott lent gyomortájékon. De akárhogyan is olvasom a bejegyzésedet - én mégis azt gondolom rossz a megközelítés. Nem dolgunk, hogy az iskolában megoldjuk ezt az egész katyvaszt. De dolgunk a tanítás - mert a kölök azért jár ide. Segítséget kell és lehet kérni. Szülők,családsegítő, gyermekjólét, szak - szak szakik, és igen bántalmazásnál rendőrségtől is. Tudom...lassú, eredménytelennek tűnő - épp eleget szidom én is - de nincs más út.

meseszép 2008.09.08. 22:05:55

na ezt tessék a problémafára kitenni! szépen elemeire bontani.:) kezdve ott: kinek a dolga? és ki az, aki ennek ellenére mégsem teszi? ebben mi lehet a mi dolgunk? és a többiben?
minek utána ilyen okos voltam, megyek aludni.:):)
nektek is nyugodalmas, szép álmokat. mert mindketten a jó oldalon álltok.
most pihenjetek.

Sulifon 2008.09.08. 22:15:01

Terepmunkás! De igen, a famíliát mutattam be, aki szétverte az iskolát. Egy évtized alatt nem történt semmi, hiába fordultunk segítségért akármerre. Ezért azzal, hogy bemutattam őket, úgy gondoltam, rávilágítok arra is, mennyire nem számíthatunk ebben a küzdelemben egyetlen szervezetre, hivatalra, hatóságra sem. Én nem tudok, és nem is akarok még egy évtizedet várni ebben a katyvaszban.
Én nem vagyok jó misszionárius, sőt - már régebben is beszéltünk erről - nem is akarok az lenni. Egyszerűen csak tanítani szeretnék, gyerekekkel foglalkozni, nem ordenáré szülőkkel. Szeretném megtanítani az olvasást, az írást, számolást, de nem akarok foglalkozni a társadalom szemetével, legalábbis olyan töménységben nem, ahogy az utóbbi években rám zúdították.
Tudom azt is, nem egyedi eset a miénk. Minden városban kialakulóban vannak azok a csoportok, akik palotákban élnek, elveszik a segélyt, a családi pótlékot a perifériára szorult szerencsétlen emberektől, bűnözésből élnek fényűzően, kérkednek vele, és mindent megengednek maguknak bárkivel - a csendes utcabelivel, a boltossal, az orvossal, a pedagógussal - szemben. Komoly aggodalommal tölt el, ha nem állítjuk meg ezt a folyamatot, valóban olyan gazdagságra, tőkére fognak szert tenni, ami összeadódik a műveletlenséggel, az erőszakossággal, a gátlástalansággal és egy olyan félelmetes szellem fog előbújni a palackból, amit már lehetetlen lesz megállítani. Végigaggódhattam, ahogy ez a jelenség a semmiből tört elő, és egyre erősödött, és erősödik ma is. Számomra félelmetes továbbgondolni, felvillantani a holnapot.

Gondolj csak bele hova jutottunk? Családsegítő, gyermekjólét, polgárőr, rendőr. Minden reggel ott áll a rendőrautó az iskola előtt. Régebben - a pályám elején sok-sok évig - vidám gyerekzsivaj volt reggelente az iskolák körül, és soha eszünkbe sem jutott, hogy rendőrt kellene hívni. Ha arra gondolok, hogy Te is úgy érzed, csal a vállalkozó, csalhatnak lophatnak mások is, rendben van az, hogy körbevesszük magunkat "ügyekkel", amiket csak a különböző szervezetek, hatóságok segítségével tudunk kezelgetni(mert megoldás az nincs), akkor különösen azt gondolom, nem akarom ezt a világot tovább. Akkor úgy érzem, különös csodabogár vagyok, hiszen mindenki más el tudja fogadni természetesnek azokat a dolgokat, amiket ebben a bejegyzésben szóvá tettem. És ha így van, akkor jóval könnyebb a dolgom. Nem kell aggódnom másokért, csak a magam nyugalmáról kell gondoskodnom. Határozott kívánságom, hogy elszigetelődhessek ettől a világtól.

Sulifon 2008.09.08. 22:46:17

Meseszép álmokat, Meseszép!

Juli · http://www.osztalyfonok.hu 2008.09.09. 00:00:05

Lányok, ez egy teljesen rossz kör, nem lehet jól lekerekíteni, gyertek ki belőle mindketten! Éljen a meseszép problémafa! Megcsináljuk!

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.09.09. 08:24:53

Azt gondolom, hogy a problémafát nem nagyon tudjuk majd felállítani, mert az iskolai problémák gyökerei nem az oktatásban, hanem a társadalmi életünkben (más szót nem tudtam, akartam ideírni) keresendő. Azaz nem a mi kompetenciánk. A rosszul működő szociális rendszert, a munkanélküliséget stb mi nem tudjuk megoldani. Miénk a rossz finanszírozás, a pedagógus, a rossz módszer stb. De még ezekre is csak ráirányítani lehet(ne) a figyelmet... Kissé keserű vagyok.Tényleg rossz kört jártok, igaza van Julinak, meg Terepmunkásnak, meg Kisiskolásnak is...

Juli · http://www.osztalyfonok.hu 2008.09.09. 11:26:31

Na jó, Béka, de ezek a dolgok azért összefüggnek. A pedagógusok rossz mentálhigiénés állapotát, és az ezzel együttjáró teljesítményromlást nagyban meghatározzák a körülmények a finansziális napi gondok, valamint a közoktatáspolitika kapkodása, feleőtlensége az érdekérvényesítés ellehetetlenülése, az általános bizalmatlanság, a szolidaritásnak és annyi más fontos emberi értéknek az elhalványulása. A kérdés, hogy hol lehet és kell kezdeni a változást, változtatást. Erről kellene a problémafa ürügyén majd eszmét cserélnünk. Az oktatásban is bizony jócskán vannak problémák minden egyéni mentség ellenére. Mert pillanatnyilag csak nagy-nagy egymásra mutogatás folyik. Túl kellene jutni az egyéni sérelmeken, amelyen nagy része ráadásul közös sérelem, mert így nem jutunk tovább.

Sulifon 2008.09.09. 15:07:24

Rendben van, beszéljünk másról! Nekem annyi tökéletesen elég volt, hogy legalább egy bejegyzés erejéig látleletet adtam egy komoly ágáról a mi problémafánknak.
Juli! Tudom, jót akarsz mindkettőnknek. A féltést éreztem ki a hozzászólásodból, és mi tagadás, nagyon jólesett.
Vártam is már - mint a "rossz" gyerek a szidást -, hogy valaki rám szóljon:
- Cssssssss...! Pszt! Hallgass el! Nem szabad erről beszélni!
Mégis örülök, hogy elmondtam, mert ettől kezdve szabad lélekkel fogok hallgatni erről a témáról az idők végezetéig.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.09.09. 17:20:06

Nem hiszem, hogy hallgatni kellene róla, valós probléma, ám azt gondolom, hogy érdemes feltenni a kérdést, hogy mi vezetett idáig? A választ valamennyien tudjuk, csak ott fönn nem? Akkor miért nem történik semmi? És ha erre is válaszolunk, akkor egészen hátra kell lépni, be a sötétbe, ahonnan ma nagyon nehéz kijönni!

gyöngy 2008.09.10. 19:27:01

Kedves Kisiskolás! Én igenis örülök hogy kimerted mondani ami történik. Sajnos ebben az országban mindenki behúzza fülét farkát mert rögtön rasszistának nyilvánítják mégha nyilvánvaló is a bűnözés, a "többség "megfélemlítése. Érdekes módon még nem hallottam arról hogy a tisztelt jogvédők felléptek volna az uzsorások ellen, pedig ott többnyire kisebbség használ ki kisebbséget, de úgy látszik ez is csak a magyaroknak fáj.
süti beállítások módosítása