Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Törököt fogtam, nem ereszt!(2)

2007.11.10. 23:40 | Sulifon | 6 komment

Címkék: esélyegyenlőség alsó tagozat igaz történetek gyermek jogai esélyteremtés

  Magammal vittem minden reménytelenséget, hitetlenséget, tehetetlenséget és indulatot. Útközben nem is emlékszem, hogy vezettem volna, hogy minden lámpa zöld volt-e, olyan érzés volt, mintha valaki más utasa lettem volna hazáig, olyan messze jártak közben a gondolataim.
  Otthon aztán nem kellett semmit palástolnom, rejtegetnem, visszafojtanom. Mióta ezzel az osztállyal elindultam aggódva figyeli a családom is, mekkora változásokon megyek keresztül.
- Kész! Itt a vége! Nincs tovább! Nem várhatom meg, amíg odáig jutok, hogy nekem is pszihiáterre legyen szükségem! Senki nem hiszi el, hogy emberfeletti teljesítmény volt kibírni őket elsőben, eljutni velük idáig, és nem bírunk el még egy ilyen nehéz terhet, mint ez az idei jövevény.
  Csak mondtam, és mondtam, hogy hogyan lett percről percre nehezebb és nehezebb, és már nem kellett legyőzni a könnyeket sem.
- Ott kell hagyni őket! Ez nem állapot! Holnap szépen elmész orvoshoz, kiíratod magad és itthon maradsz! - mondta a férjem.
- Váltani kell anya! Meddig akarsz még várni? Egy csomó iskola van még a városban, ahol ismernek téged is, apát is, mindig van egy-egy üres állás! - mondta a nagyobbik fiam.
  Még hallgattam őket egy darabig, hogyan készül a szeretetből szövögetett háló a megmentésemre, és már akkor, ott, kezdtem gondolatban visszafejteni.
  Egyenként jelentek meg előttem a gyerekarcok, vajon melyikük hogyan élte meg a történteket? Megszelidült önvád, végtelen fáradtság, vihar utáni csend.
  Már sötétedett, amikor felébredtem. A kandalló tüze még néhány percig fogva tartotta a szememet. Színes pillanatképek lobogtak benne az osztályból. Nem az őrület pillanatai, csak a szépek közül néhány. Lassan összeszedtem magam, aztán átvonultam az íróasztalomhoz, és hozzákezdtem a másnapi feladatok előkészítéséhez.
- Holnap reggel szépen elmész a doktornőhöz! - szólt be a párom a nyitott ajtón.
- Majd reggelig még meglátjuk - mondtam. Hiszen neki is időt kellett hagynom, hogy megnyugodjon.

  Másnap - mint mindig, ha nem vagyok ügyeletes - reggel fél nyolcra az iskolában voltam. Egykedvűen ballagtam fel a lépcsőn. Az osztályterem előtt a szokottnál több szülő téblábolt. Mielőtt még latolgatásba foghattam volna jöttük felől, egyikük kedvesen megszólított. Annak a kislánynak az anyukája, aki miatt a legtöbbet furdalt a lelkiismeret, amiért nem tudom számára biztosítani a nyugodt tanulás feltételeit. Akinek az arcán mindig ott a gyermeki öröm egy-egy játék, vers vagy dal tanulásakor.
  - Mi történt tegnap Edit néni? Amikor Patrícia elmesélte, én is sírtam vele együtt. Ha tényleg elmegy, akárhová megy is, mi menni fogunk a tanító néni után!
  - Ugyan! Dehogy! Egy kicsit rossz napunk volt tegnap, ennyi az egész - mondtam, és még mosolyogni is próbáltam hozzá egy kicsit.
  - A Szilvike is rossz volt? - lépett közelebb a másik anyuka együttérző aggodalommal az arcán. Mellette a mindig cserfes kislány szomorú szemekkel, csendben várta a választ.
  - Neem! Szó sincs róla! Néha kicsit beszédesebb, mint kellene, de aggodalomra semmi ok - nyugtattam meg őt is hamar.
  - Akkor jó - mondta, aztán komolyan a kislányhoz fordult:
  - Mindig fogadj szót az Edit néninek! Hallottad?! - azzal elköszönt.
A kis hiperaktív Zénó anyukája kedves mosollyal köszöntött, fáradtnak látszom, mondta, pihenjek sokat a hétvégén.
  Az osztályba lépve már éreztem,alighanem egy különös bűnbánó nap következik, a maga édes, fájdalmas tulajdonságaival. Az fehértáblán katonás sorban rajzok, némelyiken írás "editnéni nek szeretel", "bocsáson meg", "töbet soha nem csinálok ijet".
  - Nagyon szép - mondtam komolyan, amikor türelmetlen várakozással hívták fel a figyelmemet, nézzem már meg, mi van a táblán. Végigpásztáztam én azt már egyetlen pillantással, csak nem akartam, hogy tudják, milyen egyszerű törölni egy tanító néni memóriájából az oda nem illő események képeit.
  Alig tettem le a táskát, kabátot, a két kis üldözöttlelkű, Pattantyús és Gedeon lassú léptekkel, párban, csendes szóval állt elém. Ilyet még kérésre sem tettek soha, nemhogy önként! Bocsánatot kértek. Ígérték, jók lesznek ezután. Nem olvadtam el, de egy arcsimítással jeleztem, hogy elfogadom a bocsánatkérést.
  - Rendben van - mondtam komolyan - majd meglátjuk.
  Tanító vagyok, hinnem kell a varázslatban. De tudom, hogy a változáshoz hosszú út vezet, és senki sem képes átugorni a saját árnyékát.

  Még legalább negyed óránk volt a napkezdő beszélgetésig, így amíg ők a reggelijüket eszegették, előkészítették a felszereléseiket én is visszavonultam a tanáriba néhány percre. Mire visszaértem az osztályba, már ott serénykedett ügyeletes kolléganőm (a másik iskolából érkezett osztályával együtt szeptemberben hozzánk), próbált a lelkükre beszélni, hogyan viselkedik egy okos iskolás. Segítségemre akart lenni, ahogy a többiek is, régiek és újak egyaránt.

  Az új fiú nem jött iskolába a bűnbánó napon, mert előző délután kolléganőm nyomatékosan felhívta a nevelőapa figyelmét, lássa orvos a gyereket, mert egyik megbotránkozást kiváltó cselekedete olyan higiénés problémát jelez, amivel feltétlenül orvoshoz kell fordulni.

 Ha a történet itt véget érne, talán még a mesék sorába is beküzdhetné magát. De sajnos még nincs vége...

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr38224656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2007.11.11. 07:33:11

A varázslás már megtörtént kedves Sulifon: nem akármi,mert kevesen vagytok rá képesek! :)

Andi 2007.11.11. 12:40:59

:))) Zöldbékának igaza van: ennél szebbet nehéz elképzelni. Annak ellenére, hogy az utolsó mondataid miatt aggódva várom a folytatást. Tarts ki, vigyázz magadra! És jó, hogy a családod is próbál vigyázni rád. :))

gyuzsu 2007.11.11. 22:09:52

Sulifon, azért ez fantasztikus, amit a kedvedért, neked csináltak!
Ezzel együtt nem lesz könnyű.

Apollo000 2007.11.13. 12:56:31

Azért az nagyon jó dolog, hogy a gyerekek bocsánatot kértek. Vajon mi vehette rá őket? Vajon a saját eszükkel érték fel, hogy hibáztak, vagy szülői ráhatás?
Boldog lennék, ha az én hátrányosan szociális helyzetű tanítványaim egyszer képesek lennéek erre....

Sulifon 2007.11.13. 18:02:20

Azt hiszem, inkább megélték, mint megértették, hogy most elveszíthetik azt a kis "biztonságszigetet" ami azóta létezik, mióta iskolába léptek. Nem az ész, hanem egy ösztönszintű érzelem motiválta őket.

Judit 2007.11.13. 21:16:22

Nagyon jó, hogy ilyen szülői háttér van mögötted, ez erőt adhat a továbbiakhoz. Sajnos a mai viszonyok közepette a vérbeli tanítók egy kicsit naponta meghalnak, majd egy-egy bugyutának tűnő szeretetbocsánat ismét helyre ráz bennünket. Meg lesz a gyümölcse, ne add fel.
süti beállítások módosítása