Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Gyógyulok

2007.11.17. 23:36 | Sulifon | 8 komment

Címkék: történet igaz pedagógus integráció vagy szegregáció alsó tagozat sajátos nevelési igényű esélyteremtés mentálhigiénéje

  Nagyjából egy hete nem készítettem bejegyzést, pedig igazán sűrű és tanulságos események zajlottak az osztályomban, az iskolámban. Fejlesztő kolléganőm hétfőtől munkába állt, így az új fiú vele töltötte a délelőttöket. Hétfőn még úgy látszott, a napközis helyettesítés gondja is megoldódik, igazgatóm bemutatta nekem az új helyettest, aki kolléganőm gyógyulásáig ellátja majd a délutáni feladatokat. Három egész napig bírta az én kis drágáimat. Csütörtökön már azt a telefont kaptam a gazdaságiból, beteget jelentett, és üzeni, nem jön többet. Soha többet!
  Megtartottam a bemutató órát is. A részleteket talán majd megírom egy igaz történetben.
Arra mindenesetre alkalmas volt, hogy még egy utolsó megerősítést adjon azoknak, akik jelen voltak, hogy ebbe az osztályba csak akkor lehet újabb sajátos nevelési igényű tanulót elhelyezni, ha az ülőhelyek számán kívül semmiféle szakmai szempontot nem vesznek figyelembe.
 
  Szeptembertől mostanáig küzdöttem azokért, akiket szó szerint a fogaim között hoztam át a túlpartra, a második osztályba.
  Egyik kolléganőm azt mondta nekem nemrégiben:
- Tudod, azok készülnek ki teljesen, akik még nem adták fel, akik még hisznek benne, hogy tehetnek ezekért a gyerekekért valamit.
  Ő is túl van már egy ilyen mélyponton.Idegkimerültség, betegállomány, küzdelmes felismerések. Most kisimultak a vonásai, nem operál az érzelmeivel, és nem kér segítséget senkitől. Kiegyensúlyozott. Megtalálta azt az örömforrást, amiből új életre tudott kelni. A munkájában már nem is keresi.
  Azt hiszem, én is ott hibáztam el, hogy megpróbáltam észérvekkel alátámasztva küzdeni értük és magamért. Nagy hiba volt.

  Felismeréseim, melyek alapján megkezdhetem az öngyógyítást:

  • egy munkás vagyok a közalkalmazotti sokaságban, éppen csak számot nem nyomtak a homlokomra, azt is csak azért nem, mert amikor törlődik onnan valaki, elcsúfítaná a számegyenest
  • nem szabad hinni a szólamoknak - nagyon is jó ez a szegregáció, a gettósítás azoknak, akik az ellenkezőjéről igyekeznek meggyőzni minket (igaz, hogy csak az orrukig látnak, de erről majd máskor...)
  • ha szólok róla, hogy baj van, én leszek a "baj" (ha nem szólok, minden a legnagyobb rendben van)
  • nem az én felelősségem, ha ezek a gyerekek majd... (borítékolni tudom a sorsukat? na és? kit érdekel?)
  • semmi közöm a szellemi vagy fizikai nyomorhoz - akarata ellenére nem is lehet onnan kikényszeríteni senkit, elvégre személyiségi jog is van a világon!
  • azok felé kell fordulnom, akiknek fontos vagyok - csak feléjük fordulni egészen!

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr22232623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2007.11.18. 07:49:16

Sulifon, erre a szinre szerintem mindannyian eljutunk (még azok is jártak itt, akik most közönyösen nézik, hogyan megy szét minden az oktatásban). A különbség az, hogy visszazuhanva mi újra meg újra nekivágunk az útnak, a harcoknak, amit helyesnek vélünk! Igen, gyakran belebetegszünk,de nem tudjuk másképpen tenni a dolgunkat! Az utunkat magunknak kell megtalálnunk...

terepmunkás 2007.11.18. 15:41:30

A másképpel van a gond. A magyar pedagógus rasszista - harsogják, lassan egy évtizede. Nem akarja megtanítani a purdét, kilöki, hátraülteti, stb. Tessék szeretni, előre ültetni és lesz majd nagy csodálkozás. Lett. Mert a gyerek valóban nem fogyatékos - normál általános mellett működő SNi osztályokban húztam le 20 évet, tényleg nem mindenki az, akit oda irányítottak. De az sem igaz, hogy remekül tanul, okosodik az iskolában, ha szeretik. Máshogy, máskor kell megfogni, másként és másiránt érdeklődik és eszébe sem jut az iskola közös normáit követni. S gyakran futunk bele, abba a zsákutcába is, hogy olyan roma származású segítőket, kollégákat próbálunk segítségül hívni, akik mégiscsak eljutottak felsőfokú tanulmányokig. Az első amit levetettek magukról, az otthoni norma, minta, szokás. Mert sehogyan sem működik ebben a társadalomban. Marad a máz, a közösségi érdekvédelem, de már nem hívja otthonába a tágabb családot és nem totyog be hozzá a szomszéd gyereke. El is költözik. Minél többet tudunk, annál kilátástalanabb, hogy működjön. És ha egy iskolában, településen eltolódnak az arányok, ott már az eddiginél is kevesebbet tehetünk. Nagyon keserűen írtam ezt, kérem cáfoljatok meg!

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2007.11.18. 16:10:33

Sajnos, nem tudlak megcáfolni, pedig szeretnélek, mert akkor az jönne le belőle, hogy minden remény meg van a változásra. Nem tudlak, de a "rasszizmus" fokait minden ilyen közösségben megtalálod - sokszor ok nélkül. Gondolj bele: ha egy társasház egyik lakásába roma család költözik (derék, rendes stb) nem fog csökkenni a lakások értéke? De bizony! Pedig,még ok sincs rá! Ez az egyik oldal. A másik a pozitív diszkrimináció, melynek mértéke már-már sért engem, mert engem is diszkriminál. Nálunk a roma gyerekek a legvacakabb tanulmányi eredményre is "ösztöndíjakat" kapnak az Önkormányzattól (évente), míg a "magyar" gyerekeknek ki sem írják a pályázatokat, csak 4 évente és akkor is kisebb összegekre!

Sulifon 2007.11.18. 17:03:15

Ejnye Kispajtások! Vajon honnan? Miből támadnak ilyen gondolataitok? Ha alaposan végignézitek az írásaimat, bizony nem láthatjátok leírva az etnikai hovatartozásra utaló kifejezéseket.
Nem is tagadom, szándékosan tettem. Egyszerűen azért, mert ami nálunk zajlik az már nemcsak etnikai szegregáció. Maugli is, az új fiú is magyar! Az anyatejes ököljoggal élők, a vasazók, a kaszinózók, a hétvégén Sopronkőhidára kirándulók között őket még azzal is veri az Isten, hogy magyarnak születtek. Gyengeségüket, szerencsétlenségüket látva a leggyámoltalanabb, legbárgyúbb "üldözöttlelkű" is jogot formál arra, hogy még egyet belerúgjon. És közöttük ott ül az a néhány kedves, nyugodt gyerek, akik jobb sorsot érdemelnének kisiskolás életükben.

Bocsássátok meg első soraim cinizmusát!

terepmunkás 2007.11.18. 17:19:27

Honnan? Csak dolgozgatunk. Nézzük a tévét, hallgatjuk a híreket. A HHH, vagyis a halmozottan hátrányos helyzet definíciója, nem a roma származás. Hanem a szociális rászorultság, azaz RGYK és a szülők plafonként megjelölt 8 általános végzettsége. De konkrétan: A szadesz megnyilvánulásait nézegettem itt a hálón, mielőtt hozzád értem, s attól borult el az agyam.

gyuzsu 2007.11.20. 20:56:47

Hm, tegnap volt szó értekezleten a kötelezően elkészítendő esélyeygenlőségi programról. félreétrtés elkerülése végett közlöm, hogy az alkalmazottak között lesz érvényes. Kötelező bevenni a roma identitást és a mozgássérülteket. Ott is, ahol egyik sem életszerű. bár gondoltuk, hogy az egész tantestület romának vallja majd magát, elvégre az identitás szubjektív dolog.

gyuzsu 2007.11.20. 20:59:18

És akkor ott vannak azok a gyerekek, akik a pénzre hivatkoznak állandóan, hogy apukám mahd elintézi, emrt ő mindent el tud intézni. Vagy hogy nem tanul, mert majd úgyis vesz magának végzettséget. Esetleg minek tanuljon, elvégre úgyis apuka üzletét veszi majd át. És közben minősíthetetlenül alázó hangon beszélnek a többi gyerekről. Ők meg félnek tőlük, mert azt már a tizensévesek is tudják, hgy a pénz az hatalom.

Sulifon 2007.11.20. 21:11:48

És ott van a kínai piac, ahol szemrebbenés nélkül, rikácsolva kínálják az érettségit, a diplomát, a jogosítványt... " Há nim káll szamitogepesz rencerbe legen, 60000, há káll ákkó szokkal tebb!" (Néhány héttel ezelőtti tapasztalat!!!)
süti beállítások módosítása