Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Édes kis nyilakat találtam...

2008.01.10. 19:43 | Sulifon | 1 komment

Címkék: pedagógusok mentálhigiénéje


Aranyos apró tüskék, piócák helyett, vérpezsdítésre,  kizárólag egészségmegőrzés céljából adom át szeretettel:
DR. NÉMETH ENDRE: „Aki számít a halálra, ne legyen tanár!”
BRAIN STORMING: Csak magániskolában!

DR. NÉMETH ENDRE: „Amelyik iskolában jó a gyerekanyag, az jó néhány szakmailag gyenge, „romboló” pedagógust is elbír. Az intelligens gyerekekre nem tudnak károsítólag hatni, legfeljebb idegesítik őket. S ezek a negatív mintából is sikeresen tanulnak.”
BRAIN STORMING: = Okos gyerek a hülye tanártól is tanul, és ez fordítva is igaz: az okos tanár a hülye gyereket is tudja tanítani.

DR. NÉMETH ENDRE: „Tanár jó tanárrá csakis a jó gyerekanyag tehet. Gyenge képességű, akaratszegény, nem a tanulásra figyelő gyerekeket mindegy milyen tanár tanítja. Ezek úgyis sikerélmény nélkül hagyják a mégoly ügyes, jól felkészült tanárokat is.”
BRAIN STORMING: A jó tanár viszont nem akar felesleges, a gyerek erejét és szükségleteit meghaladó dologra megtanítani.

DR. NÉMETH ENDRE: „Egy iskola jó színvonalának legelemibb feltétele a jó gyerekanyag kiválasztása.”
BRAIN STORMING: Vagyis a diszkrimináció.

DR. NÉMETH ENDRE: „A sikerhajhászó pedagógus mindig keveset ad tanítványainak.”
BRAIN STORMING: Vagyis annyit, amennyit azok amúgy is kérnének.

DR. NÉMETH ENDRE: „A pedagógiai hatás alapkérdése a nevelő empátia (beleélő) képessége.”
BRAIN STORMING: De nem úgy, hogy: „Ugye nektek is az a legjobb, ahogy én tanítok?”

DR. NÉMETH ENDRE: „Van, aki csak az évi többszöri szünetért lesz pedagógus.”
BRAIN STORMING: Ha viszont nem lenne szünet, még a lelkes tanárok se lennének tanárok!

DR. NÉMETH ENDRE: „Egy pedagógus nevelő hatását tanítványai csak hosszabb idő múltán tudják értékelni.”
BRAIN STORMING: Időben minél távolabb vannak, annál pozitívabban tehát mindegy, hogy milyen tanár volt, később úgyis kedvelni fogják.

DR. NÉMETH ENDRE: „Az a pedagógus, aki tanítványait azokkal együtt érezve neveli, mindig fiatal marad.”
BRAIN STORMING: Vagyis, testi fenyítéskor ő is elsírja magát, vagy esetleg korábban szenilizálódik.

DR. NÉMETH ENDRE: „Gimnáziumi tanárként egy hónap, szexuálpedagógusként egy óra alatt több pedagógiai sikerélményem volt, mint egyetemi oktatóként egy évtized alatt.”
BRAIN STORMING: Azért ezt talán fontos megjegyezni, hogy a szexuálpedagógia  szexelő pedagógus.

DR. NÉMETH ENDRE: „A jó tanári munkában fontos a tanár személyisége és annak pozitív kisugárzása a tanulók személyiségére.”
BRAIN STORMING: Különösen, ha az illető fizikus, és az -bomlás a szakterülete.

DR. NÉMETH ENDRE: „A diákok csak akkor érzik jól magukat az iskolában, ha ott a tanárok is jól érzik magukat a diákjaik körében. Ha szívesen foglalkoznak velük, és képesek arra, hogy azonos vagy közel azonos hullámhosszra állítódjanak tanítványaikkal.”
BRAIN STORMING: Különösen, ha ott rádiótechnikával foglalkoznak.

DR. NÉMETH ENDRE: „Szerény embert a pedagógus pályán csak a tanítványai értékelik.”
BRAIN STORMING: Mert őt nem kell olyan sokkal megvesztegetni.

DR. NÉMETH ENDRE: „A pedagóguspálya rengeteg szépsége mellett mindig igen szimpatikus volt az a tény, hogy ezen a pályán az embernek igen kevés a főnöke.”
BRAIN STORMING: … És ha ő maga nem is főnök, sokaknak dirigálhat.

DR. NÉMETH ENDRE: „Az értelmes ember kevés szóval is sokat tud elmondani. Ha tanár az illető, még szó nélkül is, hiszen bizonyos mimika, gesztikuláció egy életre szóló jó tanácsot jelenthet.”
BRAIN STORMING: Vagyis egy tanári bambulás sokkal nevelőbb, mint egy nem tanáré?

DR. NÉMETH ENDRE: „A pedagógusok többsége jelentősebb gyakorlat után magát hiszi a legokosabbnak, és mindenben hibát keres.”
BRAIN STORMING: Hisz’ ez a dolga!


lelőhely:http://bsstudio.virtus.hu/index.php?id=detailed_article&aid=13617

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr71292547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brain Storming 2008.11.18. 20:15:47

Köszönöm, h írásomat hivatkozással idézte!

Brain Storming
süti beállítások módosítása