Aranyos apró tüskék, piócák helyett, vérpezsdítésre, kizárólag egészségmegőrzés céljából adom át szeretettel:
DR. NÉMETH ENDRE: „Aki számít a halálra, ne legyen tanár!”
BRAIN STORMING: Csak magániskolában!
DR. NÉMETH ENDRE: „Amelyik iskolában jó a gyerekanyag, az jó néhány szakmailag gyenge, „romboló” pedagógust is elbír. Az intelligens gyerekekre nem tudnak károsítólag hatni, legfeljebb idegesítik őket. S ezek a negatív mintából is sikeresen tanulnak.”
BRAIN STORMING: = Okos gyerek a hülye tanártól is tanul, és ez fordítva is igaz: az okos tanár a hülye gyereket is tudja tanítani.
DR. NÉMETH ENDRE: „Tanár jó tanárrá csakis a jó gyerekanyag tehet. Gyenge képességű, akaratszegény, nem a tanulásra figyelő gyerekeket mindegy milyen tanár tanítja. Ezek úgyis sikerélmény nélkül hagyják a mégoly ügyes, jól felkészült tanárokat is.”
BRAIN STORMING: A jó tanár viszont nem akar felesleges, a gyerek erejét és szükségleteit meghaladó dologra megtanítani.
DR. NÉMETH ENDRE: „Egy iskola jó színvonalának legelemibb feltétele a jó gyerekanyag kiválasztása.”
BRAIN STORMING: Vagyis a diszkrimináció.
DR. NÉMETH ENDRE: „A sikerhajhászó pedagógus mindig keveset ad tanítványainak.”
BRAIN STORMING: Vagyis annyit, amennyit azok amúgy is kérnének.
DR. NÉMETH ENDRE: „A pedagógiai hatás alapkérdése a nevelő empátia (beleélő) képessége.”
BRAIN STORMING: De nem úgy, hogy: „Ugye nektek is az a legjobb, ahogy én tanítok?”
DR. NÉMETH ENDRE: „Van, aki csak az évi többszöri szünetért lesz pedagógus.”
BRAIN STORMING: Ha viszont nem lenne szünet, még a lelkes tanárok se lennének tanárok!
DR. NÉMETH ENDRE: „Egy pedagógus nevelő hatását tanítványai csak hosszabb idő múltán tudják értékelni.”
BRAIN STORMING: Időben minél távolabb vannak, annál pozitívabban tehát mindegy, hogy milyen tanár volt, később úgyis kedvelni fogják.
DR. NÉMETH ENDRE: „Az a pedagógus, aki tanítványait azokkal együtt érezve neveli, mindig fiatal marad.”
BRAIN STORMING: Vagyis, testi fenyítéskor ő is elsírja magát, vagy esetleg korábban szenilizálódik.
DR. NÉMETH ENDRE: „Gimnáziumi tanárként egy hónap, szexuálpedagógusként egy óra alatt több pedagógiai sikerélményem volt, mint egyetemi oktatóként egy évtized alatt.”
BRAIN STORMING: Azért ezt talán fontos megjegyezni, hogy a szexuálpedagógia szexelő pedagógus.
DR. NÉMETH ENDRE: „A jó tanári munkában fontos a tanár személyisége és annak pozitív kisugárzása a tanulók személyiségére.”
BRAIN STORMING: Különösen, ha az illető fizikus, és az -bomlás a szakterülete.
DR. NÉMETH ENDRE: „A diákok csak akkor érzik jól magukat az iskolában, ha ott a tanárok is jól érzik magukat a diákjaik körében. Ha szívesen foglalkoznak velük, és képesek arra, hogy azonos vagy közel azonos hullámhosszra állítódjanak tanítványaikkal.”
BRAIN STORMING: Különösen, ha ott rádiótechnikával foglalkoznak.
DR. NÉMETH ENDRE: „Szerény embert a pedagógus pályán csak a tanítványai értékelik.”
BRAIN STORMING: Mert őt nem kell olyan sokkal megvesztegetni.
DR. NÉMETH ENDRE: „A pedagóguspálya rengeteg szépsége mellett mindig igen szimpatikus volt az a tény, hogy ezen a pályán az embernek igen kevés a főnöke.”
BRAIN STORMING: … És ha ő maga nem is főnök, sokaknak dirigálhat.
DR. NÉMETH ENDRE: „Az értelmes ember kevés szóval is sokat tud elmondani. Ha tanár az illető, még szó nélkül is, hiszen bizonyos mimika, gesztikuláció egy életre szóló jó tanácsot jelenthet.”
BRAIN STORMING: Vagyis egy tanári bambulás sokkal nevelőbb, mint egy nem tanáré?
DR. NÉMETH ENDRE: „A pedagógusok többsége jelentősebb gyakorlat után magát hiszi a legokosabbnak, és mindenben hibát keres.”
BRAIN STORMING: Hisz’ ez a dolga!
lelőhely:http://bsstudio.virtus.hu/index.php?id=detailed_article&aid=13617
Hozzászólások