Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

Égből pottyant ...

2008.09.29. 15:32 | Sulifon | 15 komment

Címkék: nevelési tanácsadó hiányzás fejlesztő foglalkozás

Szeptember 29., reggel 8 óra. Álljak meg egy szóra! A nevelési tanácsadó munkatársa - gyakorlatilag égből pottyant -, fejlesztő pedagógusa mostantól két gyermekemmel foglalkozik majd, szigorúan tanítási időben, heti két órában. (Ez a két kicsi huszár ugyanakkor szintén tanítási időben vesz részt fejlesztő foglalkozáson, helyben, iskolai keretek között.) Összesen tehát a két leggyengébb gyermekem mostantól egy teljes tanítási nappal fog kevesebb időt eltölteni velünk hetente. A helyi fejlesztést már beterveztük, felkészültem a mai foglalkoztatásukra is, de egy égből pottyant bármikor felülírhatja az én terveimet.

Égből pottyant úgy jött fejleszteni egy hónappal az iskolakezdés után, hogy jöttéről előzetesen nem értesített, a gyerekekről nem tájékozódott. Mert ha tájékozódott volna, akkor nem ad írásbeli feladatot rögtön első alkalommal annak a gyermeknek, amelyik még önállóan nem tud írni. (Nem is akármilyen feladatot kapott szegény! Rögtön emlékezetből írást! Gyűjtse össze a papír egyik oldalára, hogy miért szeret, másikra pedig, hogy miért nem szeret iskolába járni!)

Én (bár mostanában sokszor kiderül, hogy valamely másik bolygó értékrendje szerint kapkodok levegő után), úgy gondolom, hogy az ilyesfajta dolgokat elő kellene készíteni, mondjuk legalább az osztálytanítóval egyeztetni, esetleg összehangolni a fejlesztést a helyi fejlesztő pedagógussal. De erről itt szó sincs.

Hárman háromfelé ráncigáljuk a fejlesztésre szoruló gyerekeket, akiknek szintén fogalmuk sem volt reggel 8-kor arról, hogy most hová és mi célból kell menniük. Ki ez az égből pottyant? Mi a fenét akar tőlük? Minek kell most még egy négyzetrácsos meg egy vonalas "fejlesztő füzet", mikor már van belőle egy garnitúra? És miért kell már megint félbehagyniuk azt, amit éppen elkezdtünk az osztályban. Mert akár hiszitek, akár nem, a fejlesztést azon nyomban, még a mai első órában meg kellett kezdeni.

Miután égből pottyant kolléganő visszaengedte szegény báránykáimat az osztályba nem is tudtak szegénykék semmi kézzel fogható magyarázatot adni arra, hogy merre jártak, amíg mi olyan remekül szórakoztunk a Kőleves meséjén. Pattantyús ugyan megpróbálkozott egy halvány "logopédusnéninél voltunk"-kal, de nagyon bizonytalanul mondta, ezért aztán a kérdő tekintetek is közönybe fordultak körülötte.

Őszintén szólva szívesen kivenném a szegény legény tarisznyájából azt a követ, amivel megleckéztette a fukar falusi népet, jól kupán tudnám tisztelni vele azt, aki ekkora káoszt teremtett körülöttünk.

(Tulajdonképpen, ha komolyan veszem a törvényt a hiányzásokat illetően, akkor a két kis agyonfejlesztett, ide-oda ráncigált senkifiát még meg is kellene buktatnom mert nem megfelelő százalékban voltak jelen a tanítási órákon. )

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr78687471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asszem 2008.09.29. 18:07:02

Próbálj meg beszélni a kirendelt fejlesztő pedagógussal, hátha ő is nyitott lesz az együttműködésre. Az is lehet, hogy ő is hasonlóan éli meg a helyzetet, csak a másik oldalról ("a tanító még arra sem vette a fáradtságot, hogy egyeztessen velem"), lehet, hogy nem tudja, hogy te nem tudtál az érkezéséről, meg még egy csomó minden lehet, de szerintem első lépésként mindenképpen meg kellene próbálnod tisztázni ezt a helyzetet vele és felajánlani az együttműködést.

Juli · http://www.osztalyfonok.hu 2008.09.29. 18:17:20

Kedves Sulifon! Íme egy levél a problémafához (vagy ez már egy egészen vastag ág?) A gyereket fejlesztő szakemberek között nincs kapcsolat,illetve nem evidens, hogy kapcsolat legyen. Lehet, hogy a fejlesztő pedagógus a lehető legjobb szándékkal érkezett (miért kételkednénk ebben?), de ha én pottyanok egy új helyzetbe, először is körülnézek, hogy hová is kerültem. Hiszen a gyerek azelőtt is létezett, mielőtt én beléptem a képbe, sőt az eddigi hetekben is történt vele egy és más az iskolában (meg azon kívül is). Miért nem természetes, hogy ilyenkor az egyik szakember megkérdezi az illetékes másikat? Ez vajon a képzés vagy az emberi minőség sara? Engem ez a jelenség arra emlékeztet, amikor az ugyanabban az osztályban működő pedagógusok meg sem próbálják megbeszélni egymással a felmerülő problémákat. No de nem akarok elkanyarodni az izgalmas alapproblémától.

Sulifon 2008.09.29. 19:02:17

Természetesen utána fogok nézni, hogy ki tudott a mai megjelenésről, és legközelebb megpróbálok majd egyeztetni égből pottyant kolléganőnkkel is. Ma ugyanis már nem volt az iskolában, mire az első órám véget ért. Legközelebb (pénteken) ügyesebb leszek.
Eszemben sincs kételkedni abban, hogy ő is a legjobb szándékkal érkezett. Ami abszurd, az az összehangolatlanság, az ad hoc jelleg. Fizikusok biztosan egyetértenének velem abban, hogy a rugalmasság képességének határai vannak.
Tökéletesen igaz, hogy ez egy izgalmas alapprobléma, amely már hosszú évek óta megoldatlan. Eleinte saját fejlesztő pedagógusaink sem akartak egyeztetni az osztálytanítókkal. Aztán - legalábbis nálunk - néhány évig, amikor még volt gondolkodó iskolavezetésünk, ösztönözte az együttműködést, és nagyon jó kapcsolatok alakultak ki, melynek eredményeként kezdett érezhetővé válni a gyerekek fejlődése. Mégsincs még rendezve ez a helyzet igazán, pedig csak akkor lehet hasznos mindenfajta fejlesztés, ha az nem egymástól elszigetelten történik. Örülnék, ha tudnátok nekem erre jó gyakorlatot ajánlani.

gyöngy 2008.09.29. 19:41:36

A mi megyénkben az SNI-s gyerekek határozatára szigorúan ráírják, hogy fejleszteni kizárólag a tanítási órákon túl lehet.Valami törvény is van erre. Nem mintha olyan jó megoldás lenne pld. a 7.-es gyereknek, akinek minden nap van hat órája délelőtt, még hetente kétszer két órát délután fejlesztő órára vissza kell jönni. Persze még másnapra is kell tanulnia. Vagyis hetente legalább két nap több mint 8 órát kell tanulnia annak a gyereknek aki egyébként is fáradékonyabb vagy mozgékonyabb mint az átlag. Nálunk is külsős gyógypedagógus van, de évek óta ugyanaz, így jól ismeri már a gyerekeket. Szeptember első hetében egyeztetünk, átnézzük a gyerekek felülvizsgálati lapjait, van e változás és kinél mi a legfontosabb fejlesztendő terület. Ezután elkészíti a csoportbeosztást és a fejlesztési tervet. Szülőket és gyerekeket értesítjük az időpontokról és kezdődhet a fejlesztés.

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.09.29. 21:24:15

Mindenkivel egyetértve én azért a másik oldalt is megvilágítanám egy kicsit- keserű tapasztalatból. Utazó kollégáim még szeptember végére sem kapták meg, hogy hány SNI-s gyerek üldögél az egyes sulikban, mi az órarendjük, mikor lehet őket fejleszteni. Aztán ha elindulnak az ügyek, akkor meg nincs helyük, nincs eszközük (mindegyiket az iskolának kellene biztosítania, de miből??) és egyáltalán nem látják szívesen őket a kollégák, nem akarnak együttműködni (talán nem is tudnának, hiszen erre nem kaptak kiképzést!) és egyáltalán nem kiváncsiak a munkájukra.
szó nélkül beesni és gyereket elvinni szerencsétlen malőr, de azért az érmének van másik oldala is: minek vállalja fel a többségi iskola ezeket a gyerekeket, ah nem tud mit kezdeni velük? Sőt, hogyan meri felvállalni, mikor fejlesztésük körülményeit törvény szabályozza, amelyeknek a többségi iskolák nagy része nem tud eleget tenni. Óriási bajok vannak itt, de még csak a jéghegy csúcsa látszik: csakúgy, mint a rendszerváltás óta szülőkké lett generációk nemnevelési következményei ma az iskolákban.
Azt hiszem, hogy az oktatáspolitika nagyon nagy bajt okozott az SNI-seknek: se a sérült gyerek nem fejlődik rendesen, sem osztálytársai. Jó gyakorlatot alig láttam és ha igen, akkor azok "kiválogatott" gyerekek voltak minimállétszámban egy szintén kiválogatott összetételű osztélyban.
Jó lenne ezekről is beszélni.

Juli · http://www.osztalyfonok.hu 2008.09.30. 06:41:31

Jól érzékelem, hogy itt sem a gyerekek szükségletei az irányadóak, hanem valami bornírt, agyonbürokratizált rendszert felülről dirigálnak nemtörödöm és/vagy felelőtlen, és/vagy dilettáns, és/vagy szűk-látókörű akárkik ebben a amúgyis agyonzilált és zaklatott világban? Az iskolának pedig nincs elég ereje arra, hogy érvényesítse a pedagógiai szempontokat. Ez évek óta így van, de érzékelhetően erősödik a tendencia. Erre kérdezi Hanger, hogy miért hagyjuk ezt mi, már mint a pedagógusok, már mint maga a szakma. Jó, de hogyan valósítsuk meg ezt a nem hagyást?

Sulifon 2008.09.30. 18:37:04

Igen, pontosan így van. Az iskola képtelen érvényesíteni a pedagógiai szempontokat a keresztül kasul szerveződő, többnyire kampányszerű külső "beavatkozások" alkalmával.
Ma próbáltam utánajárni, hogy is került hozzánk "égből pottyant" fejlesztő kolléganőnk. Csak a helyettes helyettesével tudtam beszélni, mert iskolavezetőnknek pihenést rendelt az orvos káoszbetegség kikúrálása céljából.
Annyit azonban sikerült kiderítenem, hogy a kolléganő már múlt héten jelezte jöttét, aminek iskolavezetőnk egyáltalán nem örült, hiszen ő is úgy látta, a tanórák védelme tovább sérül. Ugyanakkor - mondta iskolavezető helyettesünk - azt is be kell látni, hogy a fejlesztésre szoruló felső tagozatos gyerekek például nem fognak visszajönni a délutáni időben, hogy igénybe vegyék a fejlesztést, ezért szükséges azt tanórai keretek között elvégezni.
Tegnapi csodálozásunk "égből pottyant" megjelenésén azért is teljesen helyénvaló, mert a nevelési tanácsadó itt nálunk már évek óta nem foglalkozott a mi tanulóinkkal sem a telephelyén, sem az iskolánkban. Fogalmunk sincs, milyen új utasításnak, új főnöknek, új csillagállásnak köszönhetjük ezt a változást.
A kolléganő tehát - nagyon helyesen - jelezte jöttét előre, az információ azonban megrekedt az iskolavezetőnél. Mégsem érzem úgy, hogy ezzel minden rendben lenne. Vajon miért?

Sulifon 2008.09.30. 18:58:34

Zöldbéka! Értem én a másik oldalt is, hiszen a te kollégáid és a mi "égből pottyantunk" is ugyanattól szenved, amitől mi is. Mindegyikünk azt hiszi a másikról - mármint a helyi tanítók és a nev.tan., vagy a gyógyped.központ fejlesztői - hogy a másikkal van a baj, amiért nem kommunikál, nem nézi jó szemmel a folyó ténykedést. Pedig csupán egyetlen probléma van, egyikünket sem világosították fel, hogy melyik pályán, mikor kinek, kivel, hogyan kell játszania, és folyton elvesszük egymástól a labdát, szegény gyerekek meg csak lesnek a pálya széléről. Ez pedig mindegyikünknek fáj, amiért persze megint csak egymást nézzük piros kukoricának. Most kezdjünk el alulról szerveződni? (Azt hiszem az utolsó mondat így helyes: Kezdjünk el alulról szerveződni!!!)

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.09.30. 20:08:20

Egyetértek veked és újra meg újra elmondom mindenhol (bár véleményem mégcsak légypiszok sincs az "okosok" palettáján): a ma Magyarországon folyó integráció hamis, hideg, szenved tőle gyerek, felnőtt, pedagógus. Oda kell csapni az asztalra:
1. A szülő követelje ki a gyermekének járó fejlesztést a lehető legjobb körülmények között a lehető legjobb szakemberektől!
2. A pedagógusok együtt dolgozzanak a gyerekkel, ha kell, akkor ugyanazon órán ketten, de mindenképpen beszéljék meg "közös dolgaikat"
3. A pedagógus csapjon az asztalra, ha úgy látja, hogy a törvényekben előírtaknak nem felelnek meg az iskolák, a körülmények stb. Ugyan mit veszthet még a világhírű magyar gyógypedagógia?
4. A fenntartók akkor "írassák" be kötelező jelleggel a ped. programokba, alapító okiratokba az integrációt, ha tudják biztosítani a körülményeket!

VEGYÜK VÉGRA ÉSZRE, hogy nem minden gyerek integrálható, nem mindegyik osztályközösségbe, nem mindegyik pedagógus keze alá!
Bárczi egyébként zokog...

zoldbeka · http://www.zoldbeka.freeblog.hu 2008.09.30. 20:09:41

Egyébként mivel pénz semmire nincs, így nincs is miről beszélnünk...

Juli · http://www.osztalyfonok.hu 2008.09.30. 20:41:35

Éppen az asztalra csapásra készülünk, a felsorolt 4 pont meg van véve. Nem minden múlik a pénzen. Pénz különben van, csak nem oda jut, ahová kellene.

gyöngy 2008.10.01. 20:15:44

Csak úgy mellékesen. 7 éves gyermek nev. t. szerint normál általános iskolába felveendő. Így kerületi iskola köteles felvenni. Miközben naponta többször be k...., artkuálatlan hangokat ad ki, ajtókat zárni kell, mert kiszökik az iskolából a forgalmas útra. Normál szülők fontolják hogy gyermeküket másik iskolába viszik, mert ugyan mért köteles mindezt elviselni bármely hatéves? /amúgy a tanító néni sem 7 éves fiú tisztába tevésére szakosodott/ Itt azt hiszem nagyon jó volt a sni-s gyermek szülőjének érdekérvényesítése. Ugyanis a városban nincs intézmény középsúlyos fogyatékosoknak. És mért jobb annak a gyermeknek, hogy egészséges társai nagy ívben kerülik, csúfolják stb.?

Sulifon 2008.10.03. 12:56:18

Kedves GYöngy! Napok óta várom, hogy kompetens választ kapj a kommentedre, én is kíváncsi lennék rá. Várjunk még egy kicsit, hátha...

gyöngy 2008.10.03. 19:52:24

Vagy ezt szokták költői kérdésnek hívni? Én nem annak szántam. Persze nem a hozzánk hasonló pedagógusoktól remélek választ. Ha én miniszter lennék ,úgy havonta más- más iskolába megjelennék, vagy beosztottjaimat elküldeném természetesen bejelentés nélkül. Mint Mátyás király álruhában. Akkor talán kiderülne mi a magyar rögvalóság. Akár jó, akár rossz. Már persze ,ha egyáltalán kíváncsiak lennének rá.

IZs 2008.10.05. 18:49:01

Kedves Gyöngy! Így ismeretlenül, az eddigi mondandóid alapján ,bármibe lefogadom, akárhányszor jobban csinálnád, mint jelenlegi miniszter.
Rengeteg munkatársai mindegyikét elküldhetné bárhová, csak számukra ismeretlen dolgokba futnának bele, csak elszörnyednének a valóságos iskoláktól, és biztosan síkítva menekülnének vissza a miniszterük közélébe.
A rémes az, hogy van olyan volt szakszervezeti főnéni ( MSZKSZ) aki, midőn minisztériumi szobája ajtaján belépett lélekben és agyban újjászületett és azóta pont az ellenkezőjét mondja és teszi, mint elózó életében.
És sajna attól félek ez mindenkire igaz, biztos nem aktuális de azért igaz a miniszteriális és egyéb döntéshozókra is a létük határozza meg a tudatukat.
süti beállítások módosítása