Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

Kedves Olvasó!

Abban bízom, hogy segítségeddel tisztábban fogom látni a saját világomat, az iskolámat , és megtalálhatom a helyes utat a megoldás felé, a közös gondolkodás bölcsebbé tesz majd (talán nemcsak engem,) mindannyiunkat.

www.vatera.hu

Hozzászólások

  • zoldbeka: Remélem, hogy megtalálod a helyed ismét! Oh, ha ezeket az érzéseket átélnék azok is, akik bezárnak... (2010.06.21. 15:51) Utolsó előtti híradás
  • zoldbeka: Kedves Sulifon! Tudom, tele vagy te is dologgal, bajjal, de Éva játékra hívta a virtuálisokat (néz... (2010.03.21. 18:52)
  • IZs: Ismét, szinte fuldoklok a felháborodától, ez az egész az árvaház pénztárának ellopásával van egysz... (2009.04.06. 10:41) Fékevesztett lélekszakadás
  • szjuli: Teljesen igazad van, és a hazai nyilvánosságban vetett hitemet nekem is jócskán megtépázták az utó... (2009.03.21. 11:04) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Drága Juli! Az a baj, hogy a nyilvánosságban is megingott a hitem erősen. Mostanában - miközben na... (2009.03.20. 18:02) Irigylem a bárányokat
  • szjuli: Nyilvánosságot a dolognak, de azonnal. Feltegyem a honlapra? vagy hová küldjük? Most Kolozsváreon ... (2009.03.20. 13:01) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Kedveseim! A magam részéről saját ép értelmemet naponta megkérdőjelezem, mert részt veszek valami ... (2009.03.19. 19:29) Irigylem a bárányokat
  • meseszép: fantasztikusan izgalmas olvasmány. milyen érzés kisebbségnek lenni? mikor integrálnak benneteket? ... (2009.03.18. 21:24) Irigylem a bárányokat
  • zoldbeka: Szeretettel üdvözöllek a hasonló okból utáltak(kiutáltak) táborában! Mi, azon kevesek, akik még ép... (2009.03.18. 20:45) Irigylem a bárányokat
  • Sulifon: Köszönöm az infókat. Kíváncsian várom, hogyan működik ez egy olyan városban, ahol tizenakárhány ál... (2009.03.02. 23:12) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Hatvanban végül két óvoda-iskola monstrum létesült és már az első évben osztályokat is mozgattak. ... (2009.03.02. 22:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Igen is, meg nem is. Miután az ilyen döntéssel nem "szimpatizálnak" a telephely vezetővé lefokozot... (2009.03.02. 22:17) Indul az egy város, egy iskola program
  • Sulifon: Ezek szerint nem is mi leszünk az elsők! Nem hallottam a hatvani példáról még eddig. Tudsz valami ... (2009.03.02. 16:56) Indul az egy város, egy iskola program
  • terepmunkás: Szegregációt telephelyek között is vizsgál az esélyvizslató. De ez persze mellékszál. Itt legközel... (2009.03.02. 06:29) Indul az egy város, egy iskola program
  • szjuli: Kíváncsian várom, de itt körülöttem is formálódik valami talán számodra sem érdektelen. Majd elmon... (2009.02.26. 08:04) Erőltetett menet
  • Sulifon: Biztosan lehet, Julikám, de minek? Jön helyébe újabb képtelenség. Ahogy már jött is, hamarosan bes... (2009.02.26. 00:26) Erőltetett menet
  • szjuli: Lehet, hogy mégsem kellene ezt hagyni. Ki rendelte el a kötelező továbbképzést Nálatok? Igazgató, ... (2009.02.24. 20:45) Erőltetett menet
  • IZs: azt akartam írni, hogy milyen megalázónak érzem a "semmibevevésünket" ( ugyan az a cipő szorít e... (2009.02.24. 19:36) Erőltetett menet
  • terepmunkás: Ennyire becsüljük a gyerekeket...ennyire fontos a jövő nemzedéke. (2009.02.23. 20:14) Erőltetett menet
  • meseszép: ez a vers a pedagógia krédója. (2009.02.05. 14:59) Vers mindenkinek
  • Utolsó 20

Címkék

7. nevelésügyi kongresszus (1) aáry tamás lajos (1) agresszió az iskolában (2) állami oktatás csődje (1) alsó tagozat (14) alternatív módszerek (1) beszélgetőkör (3) családsegítő központ (3) delacato módszer (1) deviancia az iskolában (1) elsős napló (3) esélyegyenlőség (7) esélyteremtés (10) esztelen takarékosság (1) fejlesztő foglalkozás (1) fejlesztő pedagógus (1) fizetetlen helyettesítés (1) funkcionális analfabéta (1) gyermekbűnözés (1) gyermek jogai (7) házasságból elégséges (1) hefop (2) hiányzás (1) hkt (1) időszakosan összevont osztályok (1) ifjúságvédelem (3) igaz (1) igazgatóváltás (1) igaz történet (9) igaz történetek (11) integráció (5) integráció vagy szegregáció (25) intézményesített gyermekagresszió (1) ipr (1) iskola (1) iskolabezárás (3) iskolai költségvetés 2008 (1) iskolai szocializáció (4) iskolaösszevonás (4) jó gyakorlatok (1) karácsony sándor (1) kettős mérce (2) kompetencia alapú program (5) kompetencia mérés intézkedési terv (1) kooperatív tanulás (1) kötelező hétvégi tanfolyam (1) középiskolai beiskolázás (1) március 15 (1) mentálhigiénéje (1) miért szép? (1) nagyrónai lászló (1) nahalka istván (2) németh lászló idézet (1) nevelési tanácsadó (6) nevelőszülők (1) oktatási jogok biztosa (1) ollé jános (1) osztályismétlés alsó tagozatban (2) osztályozás értékelés (3) papíron egy (1) pazarlás az oktatásban (1) pedagógus (1) pedagógusok mentálhigiénéje (4) pedagógusok szabadsága (1) perjés istván (1) politika az iskolában (1) pszichiátriai kezelés (1) pszichológus (1) sajátos nevelési igényű (8) segélyezettek (1) statárium az iskolákban (1) szabad iskolaválasztás (10) szegregáció (5) szerződés nem kötelez (1) szivák judit (1) szövegértés szövegalkotás kompetencia (2) szöveges értékelés (3) tagiskola (2) tanulási képességvizsgáló (6) történet (1) Címkefelhő

És ki fog végre cselekedni?

2008.02.06. 17:33 | Sulifon | 2 komment

Címkék: ifjúságvédelem családsegítő központ aáry tamás lajos oktatási jogok biztosa agresszió az iskolában

A mi iskolánk az utolsó pillanatait éli. Tudom, nem vagyunk egyedi eset. Az Oktatási Jogok Biztosa nagyon tényszerű képet festett a jelenlegi helyzetről. Vajon történni is fog valami, vagy tegyem a cikket a többi közé?
Teljes változat: itt.

"A közelmúltban azt nyilatkozta, hogy az iskolák belső életét az agresszivitás fogja tönkretenni.


Egyre többen keresnek meg bennünket tanárok, szülők, hogy olyan helyzetek elé kerülnek gyerekek és felnőttek, amivel nem tudnak mit kezdeni.

A híradások az utóbbi hetekben ilyen szörnyűségekkel vannak tele. Mi lenne, vagy mi lett volna a teendő?

A pedagógusok panaszkodnak, hogy nincsenek eszközeik az erőszakos cselekmények kezelésére, s nem mindig tudnak a szülőkkel egyetérteni, de még találkozni, beszélni sem. Nem tudják, hogy kitől kérjenek segítséget, mert az iskola belső világában a szabályozók kevesek ahhoz, hogy az ilyen helyzeteket kezelni lehessen.

És nincs igazuk? Nem eszköztelenek?

De. Ám furcsa helyzet az, amikor az oktatási jogok biztosa mondja a pedagógusoknak, hogy ne kérjenek több eszközt. Már így is annyi van a vállukon, hogy alig látszanak ki alóla. Inkább azt kellene megnézni, kik azok, akik gyermekekkel foglalkoznak, és ezért kapják a fizetésüket. Ilyen a gyermekvédelmi felelős, a családsegítő, a gyermekorvos, a gyermekpszichológus, azok a civilek, akik egyre többet foglalkoznak a családok megsegítésével, a börtönparancsnok, aki a fiatalkorúakra vigyáz...

 ...a rendőr, az ifjúságvédő, már ha van belőlük elég...

 ...meg az ügyészek, akik fiatalkorúakkal foglalkoznak. Sok ilyen szakember van, és mind mást tud. Rengeteg tapasztalatuk van, csak soha nem szokták egy közös asztalra kiborítani, és megnézni, hogy vajon együtt mit ér. Mert akkor a tanár tudná, hogy kit kell felhívnia, ha bajban van, ha segítséget kérne.

Azt gondolja tehát, hogy nemcsak a pedagógusnak kellene valamit másként tennie?

Bíznia kéne azokban a szakemberekben, akik szintén gyermekekkel foglalkoznak. És nekik is bízniuk kellene a pedagógusokban. A rendőrség és az iskola viszonya ma minimum hűvösnek mondható. Ha összeülnének, kiderülne, ki mit tesz azért, hogy az erőszakot vissza lehessen szorítani, és egymástól tudnának tanulni. Fontos, hogy senki ne maradjon magára. Sem a gyermek – legyen akár elkövető, akár áldozat –, sem a családok, sem a pedagógusok.

Bizonyos országokban más a kultúra, más az intézményrendszer, más a gazdasági háttér, mások a szokások, és szigorúbb a törvénykezés. Svájcban hét, a franciáknál tíz év a büntethetőségi korhatár. Ezt mi is megtehetnénk, de közben nincsenek meg a megfelelő intézmények, hiszen szinte az egész ifjúságvédelmet szétlőttük. Szóval, ez nem megoldás. Ami meg lenne, az riasztó.

Egyetértek. A dolgokat mindig úgy érdemes szemlélni, hogy mi az, amit már holnap meg tudunk csinálni, és mi az, amire csak később kerülhet sor. Már holnap meg lehet keresni a lehetséges segítőket. Ez nem kerül pénzbe, nem kell szakértőket felkérni, hogy kiderítsék, mit is kellene tenni. Ehhez elég a helyi telefonlista is.

Ez a pedagógus dolga lenne?

Nem a pedagógusoknak kellene az első lépést megtenniük, hanem a helyi önkormányzatoknak, mivel az ő fenntartásukban vannak az intézmények, a gyermekjóléti szolgálat, a családsegítő, a nevelési tanácsadó, és szoros kapcsolatban állnak a rendőrséggel, akár még az ügyészséggel is."

A bejegyzés trackback címe:

https://sulifon.blog.hu/api/trackback/id/tr41328232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terepmunkás 2008.02.06. 19:33:55

Az önkormányzatra felesleges és értelmetlen várni. Mint ahogy a többi emlegetetett szereplő sem mozdul magától. Más feladatai vannak, más szerepben látja a gyereket, szülőt,mint a pedagógus. Itt most igaza van a Biztosnak. Más kérdés, hogy megint egy olyan batyut kell felvenni a sulinak - s legtöbbször egy -egy pedagógusnak, ami csak derekat görbít, de jó szót nem hoz. Eredményt, hosszú -hosszú távon talán. Na ezért a talánért nyomulunk mi is.

Sulifon 2008.02.06. 23:17:41

Terepmunkás! Sajnos ezzel a talánnal kínlódunk mi is. Pedig valaha tanító voltam...
süti beállítások módosítása